התמ"ת: כוונת האוצר להתנות מענקי השקעות בשיעור ייצוא - אסורה עפ"י כללי הסחר הבינל'

"הסיכום בין האוצר לתעשיינים, משמש נקודת מוצא בלבד, למו"מ המתקיים בימים אלה בין התמ"ת לאוצר, בנושא החוק לעידוד השקעות הון"

משרד התמ"ת טוען כי הצעת האוצר להתנות קבלת מענקי השקעות בשיעור ייצוא, ובפועל, עמידת המפעלים ברף ייצוא של 25%, אסורה עפ"י כללי הסחר הבינלאומיים. המשמעות היא כי התחייבות האוצר בהסכם עם התאחדות התעשיינים, לפיו יקבע בחוק ההשקעות החדש שחברות יהיו זכאיות למענקים אם 25% מתוצרת התוכנית תופנה לייצוא, לא תהיה אפשרית חוקית.

את הטענה פרסם שלשום (ב') משרד התמ"ת, בתגובה לגילויו של נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, כי ההתאחדות חתמה על סיכום עם משרד האוצר, הכולל גם התחייבויות לחוק ההשקעות החדש שמגבשים משרדי האוצר והתמ"ת.

ממשרד התמ"ת נמסר עוד כי הוא "מברך על ההתחייבויות שנתן האוצר לתעשיינים ערב אישורי תקציב 2004, בחודש דצמבר האחרון. אולם, הסיכום בין האוצר לתעשיינים, משמש נקודת מוצא בלבד, למו"מ המתקיים בימים אלה בין התמ"ת לאוצר, בנושא החוק לעידוד השקעות הון".

משרד התמ"ת הוסיף עוד כי התחייבות האוצר עומדת היום על 550 מיליון שקל, 220 מיליון מעבר לנזכר בפרסומי התאחדות התעשיינים וכי העברת המסלול החלופי ממרכז ההשקעות, לביצוע מס הכנסה, תבוצע בכפוף למספר תנאים. העיקריים שבהם, ביטול מגבלת התקציב במסלול החלופי וקביעת מרכז ההשקעות כערכאת ערעור על כל החלטות מס הכנסה.