הגודל קובע? דירוג הגודל של "דן אנד ברדסטריט" - היום שאחרי

כבר פעם חמישית שמשרד בלטר-גוט-אלוני קוטף את המקום הראשון בדירוג. הקולגות לא מפרגנים, אבל בלטר ואלוני צוחקים על כולם: "ראית יהודי מפרגן ליהודי?"

למעט השנה שעברה, זו השנה החמישית שמשרד בלטר, גוט, אלוני, מגיע לראש דירוג ה"דן אנד ברדסטריט" (D&B). בשנה שעברה, משרד הרצוג, פוקס, נאמן, עקף אותו, והשנה חזר בלטר, גוט, אלוני למקום הראשון, הודות ליתרון של עורך דין אחד: לבלטר 82 עורכי דין; להרצוג, פוקס, נאמן - 81 עורכי דין.

קצת קשה להאמין, כשנכנסים למשרד בלטר, גוט, אלוני, בבית הטקסטיל בתל-אביב, שמדובר במשרד שכבש את המקום הראשון בדירוג הגודל של "דן אנד ברדסטריט", שהתפרסם השבוע. המשרד צנוע, אפילו פשוט.

* זכיתם על חודו של קול.

"מה זה - 1-0 בכדורגל? לא, אני לא מרגיש לא נוח. זה המספר וזה מה שנקבע. לא ידענו מראש כמה יש לאחרים. כל אחד מסר את המספר שיש לו, מבלי לדעת כמה יש לאחרים, ובאיזה מקום זה ממקם אותו".

רצו להפיק סרטים

משרד בלטר, גוט, אלוני, הוקם בשנת 74', על ידי עורכי הדין משה בלטר ואהוד גוט, העומד בראש המשרד בירושלים. בלטר וגוט היו חברים עוד מהיותם בגרעין נח"ל לקיבוץ גונן. כמה שנים לפני כן, עבד בלטר אצל עו"ד אריה מרינסקי ז"ל, בעוד גוט למד כלכלה ועבד ככתב כלכלי במעריב. בלטר לחץ עליו ללמוד משפטים, כדי שיפתחו משרד יחד, וכך היה.

החלום הראשון של שני השותפים, כפי שמספר גוט בעלון הפנימי של המשרד, היה דווקא בתחום אחר - להפיק ולהפיץ סרטים. גוט, בעלון: "הרעיון של בלטר להפיק סרט התבשל באחד מערבי הקיץ של 1966 כאשר ישבנו מספר סטודנטים חברי גרעין נח"ל לשעבר, בדירת הסטודנטים שבלטר גר בה יחד עם מחצית מחברי הגרעין שלמדו אז בירושלים. שנינו דיברנו כמובן על עסקים. בסוף אותו ערב החלטנו להפיק ביחד סרט דוקומנטרי על מבצע סיני... בלטר, במקום להופיע לשיעורים בדיני קניין ומשפט בינלאומי, ניסה למכור את הסרט ברחבי יבשת אמריקה".

השותפות צמחה, ובשנת 91', כשמנתה כ-20 עורכי דין, הצטרף אליה השופט בדימוס, שאול אלוני. אלוני בדיוק פרש אז מבית המשפט המחוזי בת"א. הוא שמע שיש אצל בלטר חדר פנוי, והגיע להתעניין. בלטר שיכנע אותו להיות שותף. אלוני: "מלכתחילה לא רציתי שותפות, אבל בלטר שיכנע אותי. מהיום שבאתי אמרתי לבלטר: אל תשתף אותי בניהול". בלטר: "לדעתי הוא היה אחד השופטים המבריקים והטובים שהיו, אם לא הטוב שבהם, וחשבתי שזו תהיה תרומה אדירה למשרד אם הוא יצטרף. וצדקתי".

*** הכתבה המלאה, ניתוחים ותגובות לדירוג - במהדורה המודפסת של "גלובס" ***