משקיע תובע מיליון שקל מאקסלנס השקעות ולבטל ההשקעות שביצעה עבורו

לדבריו, העיסקה הוצגה לו כבטוחה, בעלת טווח קצר ובעלת תשואה גבוהה, בניגוד לטבעה

רופא השיניים איסר בוגייסקי הגיש היום (ד`) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך מיליון שקל וכן תביעה להצהיר, כי הוא זכאי לבטל את העסקאות שבוצעו עבורו על-ידי אקסלנס השקעות. בוגייסקי טוען, כי בהתאם לכך הוא זכאי להשבה מלאה של סכום השקעתו, כנגד השבת איגרות החוב.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד בעז בן-צור ולימור קלהמר, נטען, כי בוגייסקי שוכנע על-ידי אקסלנס השקעות להשקיע את כספי חסכונותיו, בסך 2.5 מיליון דולר, בעיסקה מסוג STRUCTURE PRODUCTS. במסגרת עיסקה זו נרכשו עבורו מעין איגרות חוב, המכונות NOTES, הנושאות ריבית גבוהה יותר מהמקובלת בשוק.

לדבריו בוגייסקי, העיסקה הוצגה לו כבטוחה, בעלת טווח קצר של 3-6 חודשים לכל היותר ובעלת תשואה גבוהה.

בוגייסקי טוען עוד, כי בנק הפועלים הילווה לו 10 מיליון דולר לצורך מינוף השקעתו ביחס של 4:1. זאת, מבלי שהבנק ערך בדיקה כלשהי לגבי יכולותיו הכלכליות ויכולתו להחזיר את ההשקעה.

לטענת בוגייסקי, על-פי המלצת אקסלנס הוא נטל את ההלוואה על מנת שהשקעתו תעמוד על 12.5 מיליון דולר. אולם רק בדיעבד, שבועות לא רבים לאחר שבוצעה העיסקה, התברר לו, כי מדובר בעיסקה ספקולטיבית ומסוכנת, אשר עתידה לארוך 12 שנה - כמעט עד הגיעו לגיל 70.

עוד התברר לו, כי הסיכון הכרוך בה גדל עשרות מונים לנוכח מינופה הגבוה. לטענתו, השקעתו עלולה לאבד והוא אף עלול לחוב בסכומים נוספים בגין ההלוואה שניתנה לו.

לדברי התובע, איגרות החוב שנרכשו עבורו ניתנות למימוש היום ב-80% מערכן. לפיכך, אם ימכור את האיגרות וישיב את סכום ההלוואה והריבית בגינה, לא ייוותר דבר מסכום השקעתו המקורית.

על כן מבקש התובע מבית המשפט להצהיר, כי העיסקה שביצעה אקסלנס עבורו בטלה, וכי הוא זכאי להשבת הכספים וכן לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו בשל ביצועה.

נתבעים נוספים בתיק הם גיל דויטש, אחד מבעלי השליטה באקסלנס, מנכ"ל ודירקטור בה.

לדברי התובע, דויטש שיכנע אותו לבצע את העיסקה. כן הוא מציין את מיכה דרואני, מנהל השקעות באקסלנס, ואת גבריאל אלחנני, סמנכ"ל באקסלנס, שלדבריו יעצו לו עם דויטש על העיסקה וקיבלו מידיו ייפוי כוח בכל הנוגע לביצועה.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 1222/04)