לינדנשטראוס: לישכת עוה"ד נוהגת בכוחניות

יו"ר נציגות השופטים הארצית ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה: "בימים האחרונים התקיימו מגעים בין הנציגות לבין הלישכה, בתיווכו של שר המשפטים"

לישכת עוה"ד נוהגת בכוחניות. כך טוען יו"ר נציגות השופטים הארצית, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, מיכה לינדנשטראוס, בעקבות הפצת טופסי משוב השופטים בקרב עורכי הדין, לפני יומיים.

לדברי לינדנשטראוס, בימים האחרונים התקיימו מגעים בין הנציגות לבין הלישכה, בתיווכו של שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, שעל אף שהודיע כי לדעתו המשוב גורם יותר נזק מתועלת, ניסה להפגיש את לינדנשטראוס ומשלחת של נציגות השופטים, עם ראש הלישכה, עו"ד שלמה כהן, ומשלחת מהלישכה.

לדברי לינדנשטראוס, הנציגות מוכנה לכל יוזמה שתביא לביטול המשוב ואף הודיעה על כך ללפיד. גם הלישכה, לדבריו, השיבה בחיוב, ואולם "עוד בטרם יבשה הדיו על הודעתנו בעניין זה, נשלחו הטפסים לכל עורכי הדין".

לטענת לינדנשטראוס, זהו "מעשה כוחני" מצד הלישכה, שמייתר כל פגישה, כי אין למעשה על מה לדבר, "על אף שהשופטים מוכנים לכל הדיברות שתביא לביטול המשוב".

מהלישכה נמסר בתגובה: "הלישכה סבורה כי המשוב הוא כלי חיוני למערכת השיפוט. הלישכה תקיים את המשוב, ותמשיך לנסות לשכנע, אפילו את ועד השופטים בנחיצותו, כפי שניסתה לעשות פעם אחר פעם בעבר.

"הלישכה הסכימה כמובן למפגש המשותף שהציע שר המשפטים אך לא הסכימה, ואף לא התבקשה, לדחות את המשוב".