סללום כמו בפיורדים של נורווגיה

הדוגמא הבולטת ביותר הוא כביש 444 המקביל לכביש חוצה ישראל. כביש זה תוכנן במקור לעבור מזרחית לכביש חוצה ישראל, במקום בו עוברת כיום גדר ההפרדה עם קלקיליה

מתכנני כביש חוצה ישראל חשבו על הכל. על גבייה קפדנית, על פרסום, אפילו על גינון. דבר אחר הם שכחו: לתכנן עליות וירידות נסבלות לכביש, וחמור מכך, במקרים רבים הם גרמו להרס הכבישים הסמוכים, עד לסיכון חיי אדם.

הדוגמא הבולטת ביותר הוא כביש 444 המקביל לכביש חוצה ישראל. כביש זה תוכנן במקור לעבור מזרחית לכביש חוצה ישראל, במקום בו עוברת כיום גדר ההפרדה עם קלקיליה.

בעקבות האינתיפאדה הוחלט להעביר את הכביש מערבית לכביש חוצה ישראל, אך כאן התברר, שהכביש נפגש עם צומת אייל. הצומת היא נקודת כניסה לכביש חוצה ישראל, שאליה אמור היה להתחבר גם כביש הרוחב 551, שלא יצא לפועל בשל התנגדות הירוקים.

כדי לפתור את התסבוכת התכנונית, וכדי להשלים את הצומת בזמן, הגו המתכננים פתרון הזוי לחלוטין: סללום מפותל, שבא לפתור גם בעיות של הפקעת קרקע, עליו מתבקשים הנהגים לנסוע במהירות של 40 קמ"ש.

פיתולים כאלה נסבלים אולי בפיורדים של נורווגיה, אבל לא על כביש שיכול היה להיות ישר לחלוטין. בשבוע שעבר נהרג שם רוכב אופנוע. שברי הזכוכיות הפזורים תדיר בשולי הכביש מעידים על כמות התאונות שמתרחשות שם כמעט בכל יום.

צומת אחת דרומה נמצאת הירידה לכיוון מושב חגור, ומשם לכפר סבא. הירידה מכביש חוצה ישראל אמורה להסתיים בכיכר. העבודות החלו, אך הופסקו באמצע.

העיר טירה זכתה למנת הייסורים הגדולה ביותר. חברת כביש חוצה ישראל תכננה גשר בכניסה המזרחית לעיר, במטרה לאפשר לכביש חוצה ישראל לעבור מתחתיו. הגשר טרם הושלם, אך למרות זאת העבודות בו הופסקו. הרחוב המוביל לתוך העיר, שסבל מנסיעות רבות של רכב כבד בעת סלילת הכביש, נהרס לחלוטין, והוא מלא כיום בבורות ובמהמורות, לשמחת לבם של מתקני התקרים בכניסה לעיר.

מחברת כביש חוצה ישראל נמסר בתגובה, שכביש 444 המתפתל אינו מסוכן, אלא סובל מרמת שירות נמוכה, לכן הגישה החברה בקשה למשרד התחבורה להוסיף רמזור בצומת אייל, בעלייה ובירידה מהכביש.

לא רק זאת, בעקבות הלחץ הציבורי, יושקעו שני מיליון שקל בניסיון לפתור את הטופוגרפיה במקום, במטרה למתן את הפיתולים הקשים.

באשר לצומת חגור, היא תושלם בתוך מספר שבועות. תושבי טירה יצטרכו להמתין קצת יותר. לטענת חברת כביש חוצה ישראל, מה שמונע את תיקון הכביש הם חילוקי דעות עם המועצה ועם תושבים במקום, המתנגדים לפתרונות שמציעה הנהלת הכביש. בשבוע הבא, כך הובטח, תתקיים פגישה נוספת.