ידיעות אחרונות: קופ"ח לאומית תקבל 400 מיליון שקל ותפטר 100 איש

ההסכם יובא בקרוב לאישור ועדת הכספים; הקופה כבר קיבלה מקדמה של 75 מיליון שקל

קופת-חולים לאומית תקבל מהמדינה 400 מיליון שקל, במסגרת הסכם הבראה שנחתם בין הצדדים בסוף דצמבר האחרון. כך נודע ל"ידיעות אחרונות".

ועדת הכספים של הכנסת צפויה לדון בהסכם במהלך החודש הקרוב. הקופה כבר קיבלה מקדמה על חשבון הסכם ההבראה בגובה 75 מיליון שקל.

המגעים להשגת ההסכם החלו בתקופתו של שר האוצר הקודם, סילבן שלום, וקיבלו את ברכתו של השר הנוכחי, בנימין נתניהו. על ההסכם חתמו החשב הכללי במשרד האוצר ירון זליכה, ראש אגף התקציבים היוצא אורי יוגב, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי, ויו"ר קופת חולים לאומית מיכאל צולר.

לפי ההסכם, קופת-חולים לאומית מתחייבת לצמצם את הגירעון שלה בכ-100 מיליון שקל השנה וכן לקצץ את מצבת העובדים בכ- 5% - יותר מ-100 עובדים. התוכנית כוללת צמצום בתחומים רבים, בכללם עלויות רכישת תרופות וייעול במערכת המיחשוב.

ב"ידיעות אחרונות" דווח עוד, כי קופת-חולים לאומית תצא במכרז בשבועות הקרובים, במטרה להוציא את שירותי המיחשוב שלה לגורם חיצוני. בעקבות תוכנית ההבראה, מעריכים באוצר כי לאומית תגיע לאיזון כבר השנה ולרווח תפעולי בשנה הבאה.

בימים אלה מנהל צולר מגעים עם ראשי ועד העובדים של הקופה, במטרה לקבל את הסכמתם לתוכנית. צולר נחשב למקורבו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד). הירשזון, שכיהן בעבר כיור הקופה, מינה את צולר ליו"ר פעיל של קופח לאומית לפני כשנה.

בימים הקרובים, לקראת הבאתו של ההסכם לאישור ועדת הכספים, צפוי שר הבריאות, דני נווה, להגיע להסכם עם האוצר לגבי הפעלת יחידות של טיפת חלב ביש"ע. נווה מבקש להוסיף להסכם התחייבות של קופח לאומית להפעלת 50 סניפי טיפת חלב ביש"ע, ובתמורה התחייבות של האוצר להזרים לקופה 10 מיליון שקל נוספים.

קופת-חולים לאומית מעסיקה כ-2,300 עובדים ומבטחת כ-700 אלף חברים. לקופה גירעון מצטבר של יותר מ-600 מיליון שקל. לאחרונה פורסם דו"ח של חברת ביזנס דאטה, המצביע על כך, כי מבין ארבע הקופות הפועלות בארץ, לאומית מדורגת במקום האחרון. הדירוג התבסס על מספר המבוטחים, הוצאה והכנסה ממוצעת למבוטח וגירעון למבוטח.