קבוצת לובינסקי תפעיל חברת ליסינג; קרסו בעקבותיה

החברה שתקים לובינסקי תפעל בהיקף ארצי, וזאת בתום פיילוט שנערך בחודשים האחרונים * תפעל עצמאית, עם שם נפרד

קבוצת לובינסקי, יבואנית פיז`ו וסיטרואן, תתחיל להפעיל בשבועות הקרובים חברת ליסינג חדשה בהיקף ארצי, בתום פיילוט שנערך בחודשים האחרונים. החברה תפעל עצמאית, עם שם נפרד.

בשלב הראשון היא תמזג לתוכה את תיק לקוחות הליסינג של החברה-הבת "דולב" של קבוצת לובינסקי, שביצעה עד כה פעילות ליסינג בהיקף מוגבל לצרכים פנימיים. בענף מעריכים, כי תיק הלקוחות של דולב כולל כיום 2,800 כלי רכב.

לאחר ההפעלה, תחל חברת הליסינג החדשה להציע תוכניות ליסינג ללקוחות פרטיים, ותתמודד על מכרזים מוסדיים בהיקף נרחב, בשוק ההיי-טק ומחוצה לו. במסגרת זו היא צפויה לרכוש מאות כלי רכב, גם מתוצרת מותגים המתחרים בפיז`ו וסיטרואן, בעיקר מתוצרת יפן, ותציע גם רכבי נישה אותם לא מייבאת הקבוצה.

את חברת הליסינג החדשה ינהל עמית לאופר, שעבד בעבר בחברת דביס ישראל. נודע, כי לובינסקי מתכוונת להשקיע מיליוני שקלים בהחדרה ובהשקה של החברה החדשה.

במקביל, נודע ל"גלובס", כי לאחרונה קיבלה חברת קרסו, יבואנית רנו וניסן, החלטה אופרטיבית על הקמת חברת ליסינג חדשה בבעלות הקבוצה. החברה תוקם במהלך החודשים הקרובים, ובקרסו מגבשים כיום סגל ניהולי להפעלתה.

יבואן מרכזי בענף הרכב אמר ל"גלובס", כי "כניסת יבואני רכב לפעילות ישירה בענף הליסינג היתה צעד צפוי לאור הלחץ הגובר והולך של חברות הליסינג הגדולות על מרווחי היבואנים, והדומיננטיות של דלק מוטורס בפלח הזה, שמביאה להרגשה שיבואנים אחרים נדחקים מהשוק. צעד כזה גם יכול לסייע בהזרמת עבודה קבועה למערך מוסכי השירות והחלפים של היבואנים, שנפגע מפתיחת השוק לתחרות".

לקראת תערוכת "אוטומוטור" בחודש אפריל, ינחתו בישראל דגמים ראשונים של מכונית המנהלים החדשה פיז`ו 407. המכונית, שתיחשף רשמית במארס, תשווק בישראל מיוני הקרוב. ההיצע הראשוני בארץ יכלול ארבעה דגמי בנזין וטורבו-דיזל, כולם עם תיבת הילוכים אוטומטית. ה-407 גדולה משמעותית מה-406 אותה היא מחליפה, וניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.73 מ`. היא מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות ואלקטרוניקה מתקדמות, ובמספר מנועים חדשים.

קבוצת כלמוביל-כלמוטור החלה לבצע מהלך ארגון מחדש של הקבוצה. הצעד נועד לייעל את מערך האדמיניסטרציה והלוגיסטיקה, ובמקביל לבצע הפרדה בין מערכי השיווק והמכירות, ולעבות אותם. במסגרת הצעד החלה החברה לצמצם את מצבת כוח האדם, בעיקר בתחום האדמיניסטרציה. בין השאר פרשו החודש מתפקידם עמנואל ליכטנשטיין, מנהל השיווק של המותג יונדאי בארבע השנים האחרונות, ומנהל הכספים של החטיבה. מחליפו של ליכטנשטיין יגיע מחוץ לענף הרכב, ויכנס לתפקידו בסוף החודש. צבי פולק, מנכ"ל כלמוביל-כלמוטור, אמר בתגובה, כי זהו צעד אסטרטגי ארוך טווח, שנועד לאפשר לחברה להתמודד עם השינויים המבניים בענף ייבוא הרכב והרחבת התחרות בענף.

טלמטיקה לרכב. חברת האיתור והמיגון לרכב פוינטר השיקה מערכת בקרה ואבטחה חדשה לרכב, בעלת יכולות טלמטיות. המערכת מאפשרת לקרוא ולשדר נתונים מהרכב, דוגמת קריאת הקילומטרים המצטברת. הנתונים מוצגים בזמן אמת באתר אינטרנט מוגן. המערכת מיועדת לניהול ציי רכב, אולם מגלים בה כיום עניין גם מספר חברות ביטוח, לצורך שיווק תוכניות ביטוח שהפרמיה עליהן נקבעת על-פי מספר הקילומטרים בפועל. בנוסף, צפויות מספר סוכנויות ייבוא רכב גדולות להתקין את המערכות בכלי רכב חדשים, כדי לייעל את הפניית הלקוחות למוסכי החברה במועד.

שינויים פרסונליים. משה נאגל פרש מתפקיד חברת ייבוא ושיווק החלפים לרכב "מוטור-פארטס" מקבוצת מכשירי תנועה. נאגל ניהל את החברה בשלוש השנים האחרונות. לפני כן שימש כמנכ"ל סוכנות הייבוא של סקודה, והיה אחראי להצלחת המותג מיצובישי בשנות ה-90. מנשה ברק פרש מתפקיד מנהל חטיבת הטרייד-אין של קבוצת לובינסקי. ברק עזב את לובינסקי בתום 30 שנות עבודה.

יצרנית האוטובוסים מרכבים השלימה עיסקה של ייצור וייצוא אוטובוסים לרומניה, בהיקף של כ-10 מיליון שקל. הלקוח הוא חברת התחבורה הציבורית הרומנית פילרט, בה שותפים קבוצת מאיר, בעלת השליטה במרכבים, חברת הורן את ליבוביץ` ואנשי עסקים מקומיים. זוהי עסקת הייצוא הראשונה של אוטובוסים מוגמרים בתקן אירופאי ממרכבים לאירופה.