ההסתדרות משביתה את כל הרשויות בארץ כולל 15 הרשויות הגדולות

79 רשויות מקומיות בארץ אינן משלמות שכר בזמן לעובדיהן בשל גרעונות עמוקים

העיצומים ברשויות המקומיות מחריפים והיום (ג') ישבתו עובדי הרשויות המקומיות מעבודתם בכל הארץ, לרבות הערים הגדולות, שבהן לא היתה שביתה עד כה. בשל השביתה לא תאסף אשפה, לא יירשמו דו"חות חניה, ולא ינתנו כלל שירותים עירוניים.

79 רשויות מקומיות בארץ אינן משלמות שכר בזמן לעובדיהן בשל גרעונות עמוקים. כ-20 רשויות, רובן ערביות, לא שילמו לעובדיהן שכר מזה חמישה חודשים ויותר, 2 מהן לא שילמו שכר במשך 15 חודשים.

מטה המאבק של ההסתדרות הורה לוועדי העובדים להקפיד על השבתה מלאה וכוללת של כל השירותים המוניציפליים ברשויות המקומיות, למעט שירותי חירום וחינוך מיוחד. עקב השביתה יעדרו סייעות מן הגנים ופעילותן תתאפשר רק בנוכחות הורים, וכן יעדרו מזכירות ועובדי מינהלה מבתי הספר. בכמה ישובים בארץ יימשכו השיבושים שהיו בימים האחרונים במוסדות החינוך עקב העדרות המאבטחים.

במו"מ בין משרד האוצר לראשי מרכז השלטון המקומי אין כל התקדמות. דובר המרכז לשלטון מקומי אבירם כהן מסר, כי בפגישה נוספת שנערכה ביום שני לא חידש השר מאיר שיטרית דבר בהצעותיו לרשויות. הממשלה חהליטה ביום ראשון להזרים לעשרות רשויות המצויות בגרעונות כבדים מיליארד וחצי שקל על פני שלוש שנים שהם 500 מיליון שקל לשנה, מותנה בתוכנית הבראה.

השר שיטרית חזר ביום שני על הצעתו לראשי הרשויות להוסיף עוד 750 מיליון שקלים שקוצצו מתקציבי האיזון של הרשויות המקומיות. כהן אמר, כי מדובר בלעג לרש לאחר שהממשלה קיצצה 1.9 מיליארד ש"ח מאותן מענקי איזון.

"לרשויות המקומיות 2 מקורות הכנסה: מיסי ארנונה ותקציבים מן הממשלה. השלטון המקומי מספק לאזרח שירותים מטעם הממשלה בתחום החינוך, הרווחה, השיטור הקהילתי ובתחומים נוספים. בתמורה הממשלה מעבירה לו תקציבים המיועדים לשם כך. הממשלה מורידה וחותכת בתקציבים עוד ועוד, עד שהסוס מת. לאחר שהממשלה החליטה לקצץ עוד כ-2 מיליארד שקל בתקציבי האיזון - התוצאה תהיה שגם הרשויות המאוזנות כיום יהיו גרעוניות בשנה הבאה", אמר אבירם כהן דובר השלטון המקומי.

כהן הוסיף ואמר, "לנוכח הקיצוצים, הרשויות נדרשות להפסיק מתן שירותים מכיוון שאינן עומדות בהוצאות. לכן הפסקנו את תאורת הרחובות ביום שני בערב ובשבוע הבא החל מיום ראשון נסגור על מנעול ובריח את מוסדות החינוך בכל הארץ".