48 התרעות לפיגועים; 10 מבוקשים נעצרו ביו"ש

כוחות צה"ל והשב"כ עצרו הלילה (ג') ברחבי יהודה ושומרון עשרה פלשתינים, המבוקשים ע"י כוחות הביטחון.

בכפר ג'אלמה צפונית לג'נין נעצר פעיל תנזים. בכפר ג'בע באיזור שכם נעצר פעיל ג'יהאד איסלאמי. בשכם נעצרו שלושה מבוקשים פעילי פתח ובכפר חרבטה מערבית לרמאללה נעצרו שלושה מבוקשים פעילי תנזים. בעיירה ביתוניה, דרומית לרמאללה, נעצר מבקש פעיל תנזים ובכפר זעתרה באיזור בית לחם נעצר פלשתיני חשוד.

במערכת הביטחון קיימות כיום 48 התראות בפני פיגועים, בכל רחבי הגדה ורצועת עזה. גורמים בטחוניים אמרו ל"גלובס" כי מדובר בכמות התראות יציבה ומתמשכת, אם כי לפני כשבועיים היו רשומות כ-55 התראות. החטיבה המרחבית החדשה שהחלה לפעול אתמול אמורה להתמודד עם מרחב התפר הפרוץ שבין כביש חוצה שומרון למבואות הצפוניים של ירושלים, איזור בו עדיין לא נבנתה גדר הפרדה.

בתוך כך החל אתמול צה"ל להפעיל חטיבה מרחבית חדשה באיזור ממערב לרמאללה לאורך קו התפר וזאת בניסיון להתמודד עם המרחב הפרוץ בין כביש חוצה שומרון לירושלים שבו עדיין לא נבנתה גדר ההפרדה.

על החטיבה החדשה הופקד אלוף משנה בני מר, יחד עם מפקדת האגד הארטילרי שתחת פיקודו. הגדודים והיחידות שיופעלו בחטיבה החדשה יתחלפו ביניהם. גורמים בפיקוד מרכז אמרו כי החטיבה החדשה תמשיך לפעול ככל הנראה גם לאחר השלמת בניית גדר ההפרדה. וזאת מכיוון שבאזור רמאללה מתקיימים שני מאמצים מרכזיים במקביל. האחד הוא טיפול בעיר רמאללה ובסביבותיה שם מתקיימת פעילות טרור עניפה.