שר האוצר: 71.5% תומכים במדיניותי להורדת המיסים במקביל לקיצוץ תקציבי בממשלה

רק כ-41% מהנסקרים סבורים כי המדיניות הכלכלית של בנימין נתניהו תביא לשיפור במצב הכלכלי של ישראל בשנה הקרובה

ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, אורי יוגב, הציג היום לשרים בישיבת הממשלה סקר שהוזמן אמש על ידי האגף ממנו עולה כי קיימת תמיכה של 71.5% מהציבור במהלך של הורדת מיסים במקביל לקיצוץ תקציבי הממשלה (לעומת 19.5% שמתנגדים למדיניות זו).

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר בהמשך לדברים אלו כי הסקר בא לבדוק את דעת הקהל על צעדים שכבר נעשו כגון הורדת המע"מ והפחתת מיסים עקיפים, ולקראת הצעדים שהממשלה צריכה להחליט עליהם.

נתניהו הוסיף: "הממשלה יכולה וצריכה לפעול מידי פעם לא בהתאם לדעת הקהל אבל כדאי שתהיה קשובה לרחשי הציבור ובמקרה הזה הציבור תומך בצעדים שכבר נעשו. באשר להחלטות שעומדות בפני הממשלה, אתם יכולים להחליט על כל חלוקה בין המשרדים ובתנאי שהתקציב לא יגדל בשקל אחד. אני קבעתי עקרון אחד - אין מגדילים את הוצאות הממשלה".

עם זאת, רק כ-41% מהנסקרים סבורים כי המדיניות הכלכלית של שר האוצר תביא לשיפור במצב הכלכלי של ישראל בשנה הקרובה. 65% הסכימו במידת מה עם מדיניות שר האוצר הגורסת כי אין להגדיל את תקציבי משרדי הממשלה השונים.

הקיצוץ הרוחבי המתוכנן מצד האוצר הינו בשיעור של 5% בתקציבי כל המשרדים ויסתכם בפחות מ-2 מיליארד שקל. בקיזוז התוספות והקיצוצים, בבריאות מוצע קיצוץ של 20 מיליון שקל בלבד, שמשמעותו הגדלה נטו של 280 מיליון שקל. בחינוך מוצע קיצוץ של 225 מיליון שקל, ובקיזוז התוספות יגיע הקיצוץ נטו לסכום של 9 מיליון שקל בלבד.

לצד הקיצוצים, תכלול הצעת נתניהו, גם תוספות תקציב: לביטחון - 900 מיליון שקל; רשויות מקומיות - החזרת 700 מיליון שקל מענקי איזון, 500 מיליון שקל לתוכניות הבראה ו-50 מיליון שקל להסעות (לא כל הכסף יוזרם ב-2004); מדען ראשי (תמ"ת) - 300 מיליון שקל; בריאות - 300 מיליון שקל, בעיקר לתרופות וסל הבריאות; חינוך - 214 מיליון שקל; רווחה - 30 מיליון שקל.

לאחרונה הכריז שר האוצר, בנימין נתניהו, על שורה של הקלות משמעותיות במע"מ, במיסי קנייה ובמכסים, כחלק מהאסטרטגיה של משרדו להגברת הצריכה ולהאצת צמיחת התוצר.
ב-1 במארס, תשעה חודשים מוקדם מהמתוכנן, יירד שיעור המע"מ ב-1% מ-18% ל-17%. במקביל הכריז נתניהו על הפחתה משמעותית במיסי קנייה על מוצרים בני קיימא בסיסיים למשק הבית.