מובארק הבטיח לשרון שיפעל לקידום מכירת הגז הטבעי ממצרים לישראל

שרון בדיון בלשכתו: "אם נחליט לקנות גז פלשתיני, זה כסף שישרת את החמאס, את הג'יהאד, את הכוחות המזוינים של הפתח"

ראש הממשלה אריאל שרון, ונשיא מצרים, חוסני מובארק, סיכמו לאחרונה בשיחת טלפון שניהלו, לפעול לקידום רכישת הגז הטבעי ממצרים בידי ישראל. כך נודע ל"גלובס".

הפרויקט יבוצע באמצעות חברת EMG שבשליטת ממשלת מצרים (75%) וחברת מרחב, שבבעלות יוסי מימן (25%). היקף הפרויקט, לפי מחירי עלות רכישת גז לחברת החשמל, נאמד בהיקף של 2 מיליארד דולר.

מובארק עיכב בשנים האחרונות את יישום פרויקט הגז הטבעי, כשם שעיכב קידום פרויקטים אחרים בין ישראל לבין מצרים. מדיניותו של מובארק הונעה ממניעים מדיניים, ובראשם היחסים בין ישראל לפלשתינים.

בישיבה שקיים בסוף השבוע שעבר בלשכתו, נימק שרון מדוע יש לקדם את פרויקט הגז עם מצרים ולא עם החברה המשותפת לפלשתינים ולבריטיש גז. שרון אמר:

* מדוע יש לרכוש גז ממצרים: "האווירה הנוכחית ביחסים מול מצרים מאפשרת שאכן ייחתם הסכם שייזכה לתמיכה של הממשלה המצרית. הנשיא מובארק מכיר את הפרויקט היטב. שוחחתי איתו בנושא והוא רוצה לקדם את זה.

"לדעתי, עכשיו זו שעת כושר. זה לא קיים תמיד. עכשיו זו שעת כושר ברצון להדק את היחסים. הידוק היחסים הזה עם מצרים חשוב לישראל מאוד. גם מבחינה אסטרטגית", אמר שרון.

* מדוע אין לרכוש גז מחופי עזה: "אנחנו עושים מאמצים בכל העולם למנוע זרימת כסף לארגוני הטרור. אם נחליט לקנות גז פלשתיני, זה כסף שישרת את החמאס, את הג'יהאד, את הכוחות המזויינים של הפתח. ואין לנו שום שליטה על הדבר הזה".