16 דיירים מהרצליה תובעים את הוועדה המקומית בשל ההחלטה לכרות מנהרה מתחת לכביש תל-אביב-חיפה

16 דיירים מהרצליה תובעים מהוועדה המקומית לבניין ערים פיצוי בסך 2.3 מיליון דולר, בגין החלטת העירייה ומע"צ לכרות מנהרה המחברת את רחוב מדינת היהודים עם רחוב שבעת הכוכבים, משני צדי כביש ת"א-חיפה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד רפי מוזס.

תביעות נוספות של דיירים הוגשו באמצעות עוה"ד עודד ישראלי וצבי שוב. התביעות כולן יחד מסתכמות במיליוני דולרים.

הדיירים הגישו את התביעות לוועדת הערר המחוזית. עיריית הרצליה הגישה חוות דעת נגדית, שבה היא דוחה את התביעות. ועדת הערר מינתה את יוסי זרניצקי כשמאי מכריע לגבי כל התביעות.

התביעה של הדיירים המיוצגים בידי עו"ד מוזס נוגעת לדירות יקרות במיוחד, ולכן סכום התביעה גבוהה. השמאי ירמיהו אלוני ביקר בדירות הנדונות, ברחוב גבעת התחמושת 11 ורחוב מצפה ים 9 ו-5, ביולי 2002. המדובר בדירות, פנטהאוזים ודופלקסים ששוויים הוערך ב-650-300 אלף דולר.

אלוני מעריך, כי כריית המנהרה תביא לירידת שווי של עד 250 אלף דולר, במקרה הקיצוני ביותר, ולירידה של 120-90 אלף דולר בשווי דירה במקרים אחרים. אלוני אמר, כי שווי הדירות הנמצאות מעל המנהרה יירד ב-30%, בשל בעיות זיהום, רעש ורטט, ושווי דירות סמוכות יירד בשיעור קטן יותר.

עיריית הרצליה הגישה תגובה, שבה היא אומרת כי המנהרה לא תפגע בדירות ובערכן, וכי לא צפויה כל סכנה של פגיעה בדירות או בקרקע שעליה הן בנויות כתוצאה מגלי רטט.

העירייה צירפה חוות דעת נגדית של השמאי מאיר צור, האומר כי שווי הדירות לא יפחת. אי לכך מעריכה העירייה, כי לא יהיה עליה לשלם פיצויים בתביעה זו.

ועדת הערר כבר החלה לדון בנושא. היא קיבלה החלטת ביניים, שבה היא מפצלת את הדיון בין שני סוגים של דירות - כאלו הנמצאות מעל המנהרה, וכאלו הנמצאות ליד המנהרה. כאמור, מונה שמאי מכריע.