ביקורת על החלטת ח"כים ערבים לצאת להאג: דרכם אינה תורמת לחיזוק היחסים בין יהודים לערבים

היום בצהרים יוטס להולנד אוטובוס קו 91 מירושלים שבו בוצע פיגוע ההתאבדות האחרון בו נהרגו 11 נוסעים

בימין בישראל נמתחת ביקורת על החלטת חברי כנסת ערבים לצאת להולנד ולהשתתף בהפגנות ובמסע ההסברה נגד בניית גדר הבטחון, במהלך הדיונים בבית הדין בהאג.

לדברי ח"כ אהוד יתום השתתפותם של חברי הכנסת טיבי וברקה במסע ההשמצה והשטנה שיערך בהאג, הוא מעשה חמור. "דרכם אינה תורמת לחיזוק היחסים בין יהודים לערבים וודאי שלא מקרבת את השלום". עוד ציין יתום, כי את הויכוח על הגדר, יש לנהל בבית.

ההכנות להאג

המשלחת של צוות אנשי זק"א, בראשותו של יהודה משי-זהב, משלימה את הכנותיה לתחילת הדיונים בבית הדין בהאג.

היום (שישי) בצהרים יוטס להולנד אוטובוס קו 91 מירושלים, שבו בוצע פיגוע ההתאבדות האחרון, בו נהרגו 11 נוסעים. אוטובוס זה, אמור לעמוד במוקד מסע ההסברה של זק"א, במהלך הדיונים בהאג. משי-זהב סיפר כי אנשי זק"א הכינו כרטיסים מיוחדים לאנשים שיבקשו לעלות על האוטובוס, כשעליהם תהיה מוטבעת הסיסמה "one why ticket". (כרטיס בכיוון אחד). "אנשים שיעלו לאוטובוס יוכלו לדמיין את מה שבעצם עבר על אותם נוסעים שעלו לאוטובוס, קנו כרטיס ומצאו את מותם בפיגוע ההתאבדות", מתאר משי-זהב, זמן קצר לפני סיום הכנת משלוח האוטובוס להולנד.

אנשי זק"א מציינים כי אינם נכנסים לנושא הפוליטי, אך הם כן מתכוונים להעביר לעולם את משמעות הטרור נגד אזרחים חפים מפשע. "אנו רוצים להראות להם, שכמו הילד ההולנדי שעולה לאוטובוס סמוך לבית ומגיע בבטחה הביתה, זה גם המינימום שאנו מבקשים לילד הישראל, שרוצה להגיע לבית הספר או לאזרח שמבקש להגיע למקום עבודתו."

אנשי זק"א מתכננים להעביר את האוטובוס, המשדר את העוצמה שבאימת פיגועי הטרור, המתרחשים גם בישראל, גם לניו-יורק וגם לבאלי, בארה"ב הוא יעבור במסע מחוף לחוף, עד שבחודש מאי יוצג בוושינגטון במהלך ועידת אייפא"ק. את מסע ההסברה הזה מממנים נוצרים ידידי ישראל בהולנד.