המשרד לאיכות הסביבה מתנגד להקמת תחנה לניטור איכות האוויר במושב בני עטרות. המשרד מתנגד למרות עמדת הוועדה לתשתיות לאומיות שאישרה את פרויקט כביש 461 כשהתחנה היא אחד התנאים לאישורו.
יוסי גמליאלי מהמשרד לאיכות הסביבה פנה לוועדה לתשתיות לאומיות והודיע כי הקמת תחנת ניטור אוויר במושב אינה על דעת המשרד וכי הוא מבקש למחוק אותו כאחראי להקמה או תפעולו של המתקן.
לדברי גמליאלי, תוכניות המורות על הקמת תחנת ניטור צריכות לכלול גם הנחיות לפעולה במקרה של חריגות מתקני זיהום אוויר.
מע"ץ, יוזמת התוכנית, הודיעה לות"ל כי תגיש התנגדות עצמית לביטול הקמת התחנה לניטור איכות הסביבה. לפני כחודש אושרה להפקדה תוכנית כביש 461. בין התנאים לאישור התוכנית היה הקמת תחנה לניטור אוויר בשל חריגות צפויות ברמת זיהום האוויר. מדובר בתחנה בעלות של 16 אלף דולר שאמורה להתריע על רמות זיהום אוויר גבוהות מהמותר.
בממצאי התזכיר לתוכנית התגלה חשש לעלייה בזיהום אוויר במקרים חריגים במושב בני עטרות עם השלמת מערך הכבישים באיזור והפעלת נתב"ג 2000.
כביש 461 הוא כביש רוחב המחבר בין כביש 4 ממחלף מסובים ועד לכביש חוצה ישראל במחלף גבעת כוח. אורך הכביש כ-6 ק"מ והוא מתוכנן ככביש דו-מסלולי עם 6 נתיבים.
מע"ץ הגישה כביש זה לות"ל לאור התנגדויות רבות שהוגשו לתוכנית בעבר ובעקבות החלטת לשכת התכנון להקפיא את תכנונו עד לסיום תכנון כל מערכת הכבישים האיזורית. הכביש נמצא בהליכים מתקדמים לקראת אישור סופי בות"ל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.