עלית תקים רשת של כמאה נקודות מכירה לקפה אספרסו בדרכים

את הרשת מתפעלת חברת קופי טו גו, שלה כיום 40 סניפים, תחת המותג Elite Coffee

עלית עומדת להקים רשת עמדות קפה אספרסו שתמנה כ-70-100 סניפים בתוך ארבע שנים, תחת מותג חדש: Elite Coffee. עלית שואבת את המודל העסקי ממהלך דומה שמיישמת נסטלה בכניסה לעמדות קפה אספרסו בחו"ל תחת המותג "נסקפה". כפי שפורסם ב"גלובס", ערב כניסת סטארבקס לארץ, ניהלה עלית מו"מ לכניסה לשותפות בארקפה, שבעליו דרשו עבורו מעל 7 מיליון דולר.

עלית ממתגת עתה תחת שמה את רשת קופי טו גו, שבבעלות רוני רוזנבלום ואילנה בדש וייס, כחלק מיצירת תשתית לערוצי מכירה ישירים לצרכן הסופי, מה שאמור להוות מנוע צמיחה עתידי לעסקי הקפה של עלית בארץ.

תהליך המיתוג של הרשת הוא חלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברת הקפה של עלית ורשת Coffee to go.

כיום מונה הרשת 40 נקודות מכירה. בשלב הפיילוט מותגו מחדש 15 נקודות מכירה ובהמשך תמותג הרשת כולה. סך ההשקעה במהלך הנוכחי מוערכת ב-3 מיליון שקל. עלית מנהלת מו"מ עם רשת שיווק גדולה, ככל הנראה שופרסל, להקמת נקודות מכירה של Elite Coffee. יצוין כי ברשת הריבוע הכחול תכנית הפיתוח העסקי של נקודות ממכר קפה מבוססת על המותג סגפרדו, שנמצא בזכיינות של דור אלון, בעלת הריבוע הכחול.

כפי שנחשף ב"גלובס", מקימה שטראוס-עלית חברה שתפעל להצגת פתרונות מחוץ לבית ביצירת ערוצי מכירה חלופיים לרשתות השיווק בכל תחומי הפעולה של שטראוס עלית וחברות הבת, לרבות בתחום הכריכים (סנאק טיים), מיצים טבעיים (גניר) והסלטים החתוכים.

כחלק מהכניסה לסגמנט החדש פיתחה עלית בלנד אספרסו המתאים במיוחד לטעמם של הצרכנים הישראלים. תערובת הקפה החדשה מותאמת במיוחד להכנת קפוצ'ינו או קפה "הפוך", כפי שמקובל לשתות בארץ.

חברת Coffee To Go שהוקמה בשנת 1994, מפעילה 40 דוכני קפה ואספרסו בר באוניברסיטאות, בתי חולים ותחנות רכבת. החברה תתמודד גם במכרז רשות שדות התעופה על הפעלת עמדות קפה בנתב"ג 2000.

שוק הקפה מחוץ לבית מוערך על ידי עלית בכ-150 מיליון שקל. על פי הערכותיה הוא צפוי לגדול ל-400 מיליון שקל בתוך ארבע שנים.

כידוע הפסיקה עלית את ההתקשרות עם יצרנית קפה הסופר פרימיום האיטלקי אילי, והיא תחל לשווק במקומו לבתי קפה ומסעדות את מותג הקפה אספרסו לוואצה, זאת בהמשך להתקשרות של עלית אינטרנשיונל עם לוואצה האיטלקית בשיווק הקפה במזרח אירופה.

בהתייחס לרציונל שעומד מאחורי החלפת המותגים אמרה שלי שליט שובל, מנכ"ל חברת הקפה של עלית, כי מדובר בשיקול עסקי ולאו דווקא בשיקול שיווקי.

בהתייחס להסתערות של חברות מתחרות על תחום הקפה השחור, אמרה רגו'אן הוא קפה מיינסטרים שמקביל לאלדין של עלית וכי 'הצליח' להשיג רק 2% משוק הקפה שחור, בעוד שבויסוצקי מדווחים כי נתוני נילסן לחודש ינואר מראים על נתח של 10.6% במונחים כמותיים.

לגבי קפה קליית גת, אמרה שליט שובל שלדעת אנשי עלית הוא עומד לצאת מהשוק. לא ניתן היה להשיג את תגובת תגובת קליית גת.