נכשלה פגישה בין נשיא לופטהנזה למנכ"ל אל-על בניסיון לסיים המחלוקות

לופטהנזה: עתירתנו לבג"ץ נגד מינהל התעופה האזרחי - בעינה; מס' המושבים לא ישונה עד יולי

ביום שני השבוע התקיימה פגישה לא מתוכננת בין נשיא לופטהנזה, וולפגנג מיירהובר, המבקר בארץ במסגרת שבוע התיירות הבינלאומי, לבין מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא.

השניים קיימו שיחה של כמחצית השעה, אך לא הצליחו להסדיר את המחלוקות ביניהם.

דובר לופטהנזה, צ'אקי זרעוני, אמר אתמול (ג') ל"גלובס", כי הפגישה לא הניבה דבר וכי לופטהנזה ממשיכה בהליכי העתירה שהגישה לבג"ץ לפני שבועיים.

אל-על, הפעילה בחודשים האחרונים לחצים כבדים על מינהל התעופה האזרחית בארץ כדי שיגביל את היצע המושבים בטיסות של לופטהנזה בקו ת"א-פרנקפורט.

לופטהנזה עתרה בשבוע שעבר לבג"ץ, נגד החלטת מינהל התעופה האזרחית, המצמצמת ב-15% את מספר הטיסות בקו פרנקפורט-ת"א, והמצמצמת ב-25% את היצע המושבים החל מסוף מארס ועד סוף אוקטובר 2004.

בג"ץ הוציא צו ביניים, המורה לשר התחבורה ולראש מינהל התעופה האזרחית להקפיא את ההחלטה המגבילה את היצע המושבים בטיסות של לופטהנזה.

אל-על, טענה שלופטהנזה מבצעת טיסות המשך ליעדים אחרים בעולם (בעיקר לארה"ב) "במחירים נמוכים באופן מוגזם".

בג"ץ גם נדרש להוציא צו על תנאי, המורה לנמק מדוע לא יאושרו תוכניות הטיסות שהגישה לופטהנזה למינהל התעופה במתכונתן המלאה.

בג"ץ החליט לדחות את ההכרעה בנושא ליולי 2004, ועד אז לא יוגבל היצע המושבים.

בעל השליטה המיועד של אל-על, מנכ"ל כנפיים, איזי בורוביץ', מתנגד למדיניות של אל-על בעניין זה. לטענתו, אין להגביל טיסות של חברות זרות לישראל.

מיירהובר, שדיבר אתמול בשבוע התיירות בירושלים, דחה את הטענות של משרד התחבורה בארץ, כי יש ליקויים בטיחותיים באולם הנוסעים היוצאים בפרנקפורט. באחרונה איים משרד התחבורה, להפסיק את טיסות לופטהנזה לארץ בעקבות כך.