צי המטוסים מתחדש: ירידה של 15% בגיל הממוצע של המטוסים בחברות הישראליות

משרד התחבורה מסר כי הגיל הממוצע היה 13 שנים בסוף 2003, לעומת 15 שנים בסוף 1999

ירידה של 15% נרשמה בגיל הממוצע של צי מטוסי חברות התעופה הישראליות בחמש השנים האחרונות. כך עולה מדו"ח שהוגש היום (ג') לשר התחבורה, אביגדור ליברמן. מהנתונים מתברר, כי הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלים היה 13 שנים בסוף 2003, לעומת 15 שנים בסוף 1999.

מצבת צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות, המפעילות טיסות בינלאומיות, מנתה 49 מטוסים בסוף 2003. 42 מהמטוסים הם מטוסי נוסעים, חמישה מטוסי מטען ושני מטוסים משמשים לנוסעים ומטען. 38 ממטוסי הצי הם מטוסי סילון ו-11 מטוסים הם מטוסי טורבו-פרופ.

חברות התעופה הישראליות הצטיידו בחמש השנים האחרונות ב-22 מטוסים חדשים והפסיקו להטיס 20 מטוסים בגיל מתקדם.

לחידוש צי המטוסים יש השלכות משמעותיות על צמצום הפגיעה באיכות הסביבה מצד ענף ההובלה האווירית - מטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים יותר בצריכת הדלק ממטוסים שיוצרו בשנות ה-70 וה-80.

ממשרד התחבורה נמסר, כי חידוש צי המטוסים איפשר לחברות התעופה הישראליות, ובמיוחד לאל-על, לשפר את כושר התחרות שלהם מול חברות התעופה הזרות.

עוד אומרים במשרד התחבורה, כי קיבולת המושבים והמטען של צי המטוסים הישראלי אפשרה לחברות הישראליות להטיס ב-2003 כמחצית מתנועת הנוסעים לישראל וממנה, וכ-71% מתנועת המטען המוטסת לארץ וממנה. מטוסי הטורבו-פרופ שימשו ברובם להטסת נוסעים בטיסות הפנים ארציות.

במשרד מסרו, כי "אל-על" הורידה מצי המטוסים שלה בחמש השנים האחרונות שמונה מטוסים בגיל מתקדם. במהלך אותה תקופה הצטיידה החברה ב-13 מטוסים חדישים.

לדברי משרד התחבורה, חברת "ארקיע" הורידה מצי המטוסים שלה 11 מטוסים והצטיידה בחמישה מטוסים חדשים.

חברת "ישראייר" צרפה לצי המטוסים שלה שני מטוסי בואינג שהוחכרו מחברת אל-על. באותה תקופה ירד מטוס אחד מצי המטוסים של החברה.