ידיעות אחרונות: התעשייה-האווירית מוותרת על הגדלת חלקה באלישרא

מאז רכשה התעשייה-האווירית 30% מאלישרא, ירד שווייה של האחרונה ב-180-130 מיליון דולר

אלתא, החברה-הבת של התעשייה-האווירית, החליטה שלא לממש את האופציה להגדלת חלקה במניות אלישרא. כך דיווח העיתון "ידיעות אחרונות".

בעיסקה שחתמה אלתא עם קונצרן כור ביוני 2002, במסגרתה רכשה 30% ממניות אלישרא ב-100 מיליון דולר, קיבלה אלתא אופציה לרכישת 8% נוספים ממניות החברה תמורת 26 מיליון דולר. למרות שהאופציה אמורה לפקוע רק בעוד 4 חודשים, המגמה באלתא היא שלא לממש אותה ולא להגדיל את האחזקה בחברה, שלפי שעה לא הוכיחה את עצמה, בלשון המעטה.

כור חתמה על הסכם למכירת מניות אלישרא לאלתא שעות ספורות אחרי שהמומ בנושא עם אלביט-מערכות עלה סופית על שרטון. המהלך העלה תהיות הן לגבי צורת ניהול המומ בקשר לעיסקה ובמיוחד ביחס למחיר הגבוה ששילמה אלתא.

זמן קצר לאחר העיסקה חלה הרעה דרמטית בתוצאותיה הכספיות של אלישרא והחברה עברה להפסדים, בין היתר בשל אחזקותיה במניות יצרנית הסימולטורים בי.וי.אר-מערכות שנמכרה תמורת סכום סמלי למנהליה לשעבר. לפי הערכות אנליסטים, שפורסמו באחרונה, ירד שוויה של אלישרא ל-200-150 מיליון דולר בלבד, לעומת תג מחיר של 330 מיליון דולר בעיסקה עם התעשייה-האווירית.

בעיה נוספת יש לאלישרא עם החברה-הבת תדיראן-מערכות. דוחות אלישרא ברבעון השלישי של 2003 הצביעו על הכנסות של כ-69 מיליון דולר, רווח תפעולי של 1.5 מיליון דולר ורווח נקי דומה.