ועד עובדי עשות אשקלון פוצץ ישיבת מו"מ; מונע כניסת ההנהלה למפעל

נטשו ישיבה עם אביגדור יצחקי לאחר שנאמר להם שרק 3 נציגים יוכלו להשתתף בה

נציגות עובדי עשות אשקלון ויועצים מטעמה נטשו אתמול (ד`) ישיבה בעניין הפרטת החברה, שהתקיימה בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי. הנטישה באה לאחר שאנשי הביטחון הודיעו לנציגים, כי רק שלושה מהם יוכלו להשתתף בפגישה.

לישיבה הגיעו חמישה חברי ועד המפעל, יו"ר ארגון עובדי תעש, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, היועצת המשפטית של הוועד, עו"ד דיצה רפאלי, והיועץ הארגוני שלו גרניט.

מטעם המדינה היו אמורים להשתתף בישיבה נציגי רשות החברות הממשלתיות ויצחקי.

בעקבות הפיצוץ החליט הוועד למנוע מהבוקר מאנשי הנהלת המפעל, כולל המנכ"ל החדש אבי אזרד, להיכנס למפעל.

הישיבה בלשכת יצחקי נועדה לקדם את המו"מ, המתנהל מזה חודשים, בעניין הפרטת החברה ומכירתה לגורם חיצוני. במגעים חלה התקדמות מסוימת, לאחר שוועדת הכספים של הכנסת החליטה לתמוך בדרישות העובדים. בין היתר מדובר בהבטחה שהמפעל לא יועבר מאשקלון לאתר אחר וכי יעוגנו זכויות העובדים שבהסכם הקיבוצי הקיים.

בימים האחרונים שוב נקלע המו"מ לקשיים. לנציגות העובדים נודע, כי רשות החברות הממשלתיות הזמינה מתמודדים פוטנציאליים לרכוש טפסים להגשת טרום-מועמדות לרכישת החברה. זאת, בלי שהמסמכים הרלבנטיים הועברו לעיונה של נציגות העובדים.

רפאלי שיגרה מכתב ליצחקי, שבו הודיעה לו על התרעומת של העובדים לנוכח "התנהלות רשות החברות הממשלתיות בחסותך, כלפיהם". לדבריה, "אירוע שכזה רק מעצים בקרב מרשי את התחושה, כי רשות החברות גמרה אומר לבצע את הליכי המכרז באופן חד-צדדי ולכן היא גם מעמידה מכשולים מיותרים ובלתי ענייניים במו"מ".

גואטה מסר, כי העובדים לא ירשו למנכ"ל ולחבר ההנהלה להיכנס למפעל. "לא תהיה הפרטה וחבל שמישהו מהרוכשים הפוטנציאליים אפילו ימלא את הטפסים לפני שיסוכמו התנאים עם העובדים", אמר.