ועדת שרים לענייני הפרטה אישרה את ההתקשרות בין בתי הזיקוק המפעלים הפטרוכימיים וכרמל אולפינים

הסכם ההתקשרות כולל תוכנית השקעות של 250 מיליון דולר בכרמל אולפינים שתביא להעסקה של כ-1000 עובדים נוספים

ועדת שרים לענייני הפרטה אישרה אתמול במשאל טלפוני ברוב מוחלט את התקשרות בז"ן בהסכם בין בז"ן, מפעלים פטרוכימיים בע"מ וכרמל אולפינים בע"מ. כרמל אולפינים נמצאת בבעלות משותפת של בז"ן (50%) והמפעלים הפטרוכימיים (50%).

הסכם זה הוא אחת מהשקעות התשתית הגדולות שהתבצעו בארץ וקיומו התאפשר הודות ליוזמה ושיתוף הפעולה של שר התשתיות, יוסף פריצקי ושר האוצר, בנימין נתניהו.

הסכם ההתקשרות כולל תוכנית השקעות של 250 מיליון דולר בכרמל אולפינים, השקעה שתבוצע במהלך השנתיים וחצי הקרובות ותביא להכפלת תפוקת הייצור בחברה ולהעסקה של כ-1000 עובדים חדשים בשל פעולת ההרחבה. כן צפוי שהכפלת התפוקה תביא לתוספת של כ-200 מיליון דולר במכירות, תוספת שלפחות מחציתה מיועדת לייצוא.

דייויד פדרמן, יו"ר כרמל אולפינים, הודה לכל הגורמים המעורבים וציין כי ההסכם התאפשר תודות לשיתוף פעולה בין הדירקטורים השונים בכרמל אולפינים ובבתי זיקוק, רשות החברות הממשלתיות וגורמים במשרד האוצר ומשרד התשתיות.

פדרמן הוסיף כי: "ההשקעה הינה אחת ההשקעות הרציניות והכבדות ביותר בתחום התשתיות אשר נעשו בשנים האחרונות וכי היא מחזקת ומעמיקה את הבעת אמון של בעלי המניות בחברה וביכולתה להתחרות בשווקים עולמיים. מההשקעה ייהנו גם חברת תעשיות אלקטרוכימיות."

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר כי: "ההשקעה של 1/4 מיליארד דולר היא הבעת אמון במשק ותוספת משמעותית של מקומות עבודה והיא סנונית חשובה שתבשר על השקעות נוספות."

הסכמת הממשלה לקיום הסכם ההתקשרות נדרשה בהתאם לחוק החברות הממשלתיות סעיף 11 (א) 9(א) בו נקבע ש"החלטות של חברה ממשלתית בעניינים אלה טעונות אישור ממשלה: זכות שהעניקה חברה או התחייבות שנטלה על עצמה חברה אשר יכול שיהיה בה כדי להגביל, במישרין או בעקיפין את הממשלה, בין בתפקידה השלטוני ובין במעמדה כבעלת מניות בחברה, לרבות בקשר עם ביצוע שינויים מבניים והפרטה, קידום התחרות והסדרת הענף בו פועלת החברה".