ביקורת חריפה על עורכי הדין מצד שופט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא

בראיון למקומון "כל העיר" אמר: "עורכי הדין באים לא מוכנים לדיונים, ומבקשים הארכות ומושכים זמן, כדי להרוויח שכר טרחה"

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, התראיין ביום ששי האחרון למקומון "כל העיר". שפירא דיבר על נושא המשוב, ובין היתר טען טענות כנגד ציבור עורכי הדין. עורכי הדין, הוא אמר שם, באים לא מוכנים לדיונים, ומבקשים הארכות ומושכים זמן, כדי להרוויח שכר טרחה.

עורכי הדין בירושלים, קראו ולא האמינו. לפני יום-יומיים, שפירא לא רק היה אחד משלהם, הוא היה יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עוה"ד. הרבה יותר מאשר בשר מבשרם. ואילו עכשיו, ממרום כיסאו כשופט, הוא מתגולל על ציבור עורכי הדין, שלפני יום היו חבריו הקרובים.

הריאיון עם שפירא, גרם לכעס רק בקרב ציבור עורכי הדין. מתברר, ששפירא התראיין ללא אישור. הנשיא אהרן ברק, שראה את הריאיון עם שפירא, התפלא. מתברר שהריאיון לא היה על דעתו, בוודאי לא באישורו, ויותר מכך: הוא גם לא ידע על כך.

דוברת בתי המשפט, עו"ד תמר פול-כהן: לצערנו, השופט שפירא התראיין ללא אישור, וככלל, שופטים אינם מתראיינים".

מתברר, ששפירא דווקא קיבל אישור: מיו"ר נציגות השופטים הארצית, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, מיכה לינדנשטראוס, ומנשיא המחוזי בירושלים, יעקב צמח. אלא שהנוהל הוא, שלצורך קבלת אישור להתראיין, יש לפנות לדוברת בתי המשפט, ורק ברק מוסמך לתת אישור לכך.

בנציגות חשבו, ששפירא יקדם את עניינם, במאבקם נגד משוב השופטים. אלא שהתוצאה גם מבחינתה, לא אופטימלית: במקום לדבר על המשוב, שפירא התגולל על עורכי הדין, ובכך למעשה יצר אצלם כעס גדול יותר.