בקשה לייצוגית ב-12 מיליון שקל נגד ממ"ן עקב קנס על אחסנה בימי השביתה במכס

לטענת התובע, ממ"ן גבתה ממנו 50% מדמי האחסון המקסימלי וזאת בניגוד להתחייבותה ופרסומיה לפיהם, היתה אמורה להעניק הנחה של 90% מדמי האחסון או תשולם מקסימלי של 120 ש' - הנמוך מביניהם

בבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ג`) תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 12 מיליון שקל נגד ממ"ן - שירותי ניטול מטענים, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג.

התובע אליעזר זילברבוים טוען, כי באוקטובר 2003 ייבא באופן פרטי באמצעות עמיל מכס תנור אפייה המשווק בארה"ב שעלותו 850 דולר.

לטענתו, ממ"ן סירבה לאפשר לו לשחרר את המוצר בשל עיצומי עובדי המכס שהחלו באוקטובר 2003 והסתיימו בינואר 2004. לטענתו, עם סיום העיצומים הוא נדרש לשלם קנס של 1,475 שקל עבור 78 ימי האחסנה במחסנים.

לדבריו, ממ"ן כינתה את סכום הקנס כ"אגרת אחסון" והתשלום של הקנס הפכו את כל עסקת רכישת המוצר לבלתי כדאית.

התובע טוען כי ממ"ן לא היתה רשאית לגבות את סכום הקנס ובעשותה כן פעלה בניגוד לתקנות ולתנאי הזיכיון. לטענתו, עליה להשיב לו ולכלל חברי הקבוצה אותה הוא מבקש לייצג בתביעתו, את הקנס.

לדברי התובע, הנתבעת פרסמה כי עם סיומי עיצומי המכס החליטה להעניק הנחה ללקוחותיה הפרטיים בשיעור של 90% מדמי האחסון או תשולם מקסימלי של 120 שקל על-פי הנמוך מביניהם.

לטענתו, ממ"ן גבתה ממנו 50% מדמי האחסון המקסימלי וזאת בניגוד מפורש להתחייבותה ופרסומיה. לטענתו, גם לשיטתה של הנתבעת היא גבתה ממנו ביתר 1,355 שקל ועל כן עליה להחזיר לו לפחות סכום זה.

טרם נתקבלה תגובת ממ"ן.

(ת.א 1353/04)