משרד התחבורה מפרסם היום (ה') את המכרז להקמת נתיב מהיר בכניסה לת"א. מדובר בהודעה לקבוצות מקומיות ובינלאומיות לרכוש את מסמכי ה-P.Q - שלב המיון המוקדם, למכרז להקמה נתיב מהיר שאורכו 13 ק"מ ממחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות.
הנתיב ישמש את התחבורה הציבורית, כלי רכב פרטיים שירצו להשתמש בנתיב ישלמו אגרה שתשתנה בהתאם לגודש התנועה. הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה-B.O.T, שבו הזכיין שייבחר יקים את הפרויקט ויתפעל אותו במימון פרטי לעשרים וחמש שנה.
הפרויקט כולל הקמת מסוף תחבורה שבו תשולב תחנת רכבת, מסוף אוטובוסים וחניון "חנה וסע" הכולל 2,000 מקומות חנייה. עלות הפרויקט נאמדת ב-350 מיליון שקל.
ניצן יוצר, מחברת חוצה ישראל אמר ל"גלובס", כי מדובר בפרויקט מורכב עם שתי מטרות עיקריות: העברת אנשים לתחבורה ציבורית והפעלת מערכת אגרה דינמית. לדבריו, בשלב המיון המוקדם מאפשרת המדינה ליזמים להתארגן לתקופה של מספר חודשים.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר כי פרסום המכרז התעכב כיוון שמשרד התחבורה חיכה לחוות דעת כלכלית שנייה של פרופ' אילן סולומון. חוות הדעת קבעה, כי ישנה כדאיות כלכלית להקמת הנתיב המהיר.
מטרת הפרויקט היא להתמודד עם העומסים הקשים בבוקר בכניסה לת"א מכביש מספר 1 בו נוסעים 100 אלף כלי רכב ביום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.