מנהל אגף המכס והמע"מ, איתן רוב: נוריד מסי קנייה על ברזל, פלדה וקרמיקה

העיתוי יקבע בהתאם להכנסות המדינה * "אין כוונה לבצע הפחתה נוספת של מס קניה על המוצרים שנכללו בהפחתה האחרונה"

"ישנה כוונה להוריד מסי קניה על חומרי גלם כגון ברזל, פלדה וקרמיקה. בנוסף נבטל לחלוטין את תוספת מכסת אחוזים המשולמת על ידי היבואן ומבטאת את הפער בין מחיר היבוא למחיר הסיטונאי (התמ"א) בייבוא מוצרי גלם שאין מולם יצור מתחרה בישראל". כך אמר איתן רוב, מנהל אגף המכס והמע"מ, במסגרת ישיבת עבודה שערך באיגוד לשכות המסחר בסוף השבוע.

רוב הדגיש, כי מועד ההפחתות יקבע בהתאם למצב הכנסות המדינה. בהתייחסו להפחתות מסי הקניה שבוצעו, ציין רוב כי אין כוונה לבצע הפחתה נוספת על המוצרים שנכללו בהפחתה האחרונה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ביקש מרוב לדאוג להיערכות מוקדמת לקראת שביתה עתידית בנמלי הים ובמכס. "על הממשלה לתת פתרון לבעיות שעלולות להיווצר משביתה שכזו ואגף המכס חייב להיות שותף ליוזמת חקיקה לפיה שירותי המכס בנמלי האוויר והים יוכרזו כשירותים חיוניים שבהם ייאסר לשבות".

בתגובה לדברים, ציין רוב כי לא יתנגד לחקיקה שתאסור על שביתה בשירותים חיוניים כנמלים והמכס. "אנחנו פועלים למזעור נזקים עתידיים ומעדכנים את תיקי הפעולה בנושא, כולל היערכות בנמלי עקבה ופורט סעיד, למרות שמדובר במצב די נזיל ולכן הפתרונות הם חלקיים ביותר".

רוב ציין עוד, כי תשלומי הפיצוי בגין השביתה עבור פריקת מטען בנמלי פורט סעיד ועקבה יועברו בקרוב לידי היבואנים וכי כעת בודקים את עניין תשלום הפיצוי ליבואנים שנאלצו לפרוק מטען בנמלי אירופה "האוצר התחייב לתשלום בזמן הקרוב וזה יבוצע". לגבי תשלום חובות המדינה, ציין רוב, כי האוצר העביר הנחייה ברורה לתשלום החובות.

באיגוד לשכות המסחר ביקשו בנוסף לבטל את העלאת הבלו על הסולר המייקרת משמעותית לטענתם את תשומות ההובלה וההסעה בישראל. רוב ציין, כי למרות שהוא מודע לפגיעה היחסית בענף ההובלה, אין מנוס מצמצום פערי המיסוי בין בנזין לסולר, לאור העיוות הקיים כיום במחירי הדלקים המשמשים לתחבורה. לדבריו, בניגוד למצב במדינות האיחוד האירופי, שם המס על הסולר דומה עד זהה למס על בנזין, הרי שבישראל המס על הבנזין יקר פי שישה מהמס על הסולר. רוב ציין כי "במקביל, נדאג להפחית את האגרות על רכבים המונעים בסולר והעניין ידון בקרוב בוועדת הכספים".