ידיעות אחרונות: גולדמן-זאקס ובר-סטרנס מציעים לרכוש מניות הפועלים בגילת בפרמיה של 35% על השוק

בנק הפועלים מחזיק 14% ממניות גילת-לוויינים שקיבל במסגרת הסדר הנושים

המשקיעים בוול-סטריט חוזרים להתענין בגילת לווינים . "ידיעות אחרונות" דיווח, כי בתי ההשקעות גולדמן-זאקס ובר-סטרנס פנו באחרונה לבנק הפועלים בבקשה לרכוש את אחזקותיו בחברה במחיר של 10 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של כ-35% ביחס למחירה הנוכחי של המניה.

בנק הפועלים מחזיק כיום ב-14% ממניות גילת, אותן קיבל במסגרת הסדר הנושים שהושלם באחרונה בחברה. בעקבות ההסדר, שבמסגרתו נאלצו בעלי החוב של החברה להמיר חוב למניות, קיבל אליעזר פישמן כ-15% מהמניות, בנק דיסקונט 8%, וחברת מבטח-שמיר של מאיר שמיר כ-4%. יתרת המניות מפוזרת בידי הציבור. מבנק הפועלים נמסר בתגובה, כי הבנק מקבל כל העת הצעות על בסיס שוטף, והוא בוחן אותן.

גילת, העוסקת באספקת שירותי תקשורת לווינים, הגיעה ב-2000-1999 להכנסות של חצי מיליארד דולר בשנה ושווי שוק של 3.8 מיליארד דולר, כשמחיר המניה עולה בשיא ל-170 דולר. עם התפוצצות בועת הנאסד"ק, רשמה החברה את אחת ההתרסקויות הגדולות של חברה ישראלית. מחיר המניה ירד ל-29 סנט (המחיר הנוכחי הוא אחרי איחוד של 20:1) ושווי השוק צנח ל-6.7 מיליון דולר.

לפני כשנה נכנס אורן מוסט לתפקידו כמנכל גילת, במקומו של יואל גת, ממייסדי החברה, והחל בניקוי השולחן ביחד עם היו"ר שלמה רודב. מניות החברה ביצעו מהלך מרשים בחודשים האחרונים כשזינקו ביותר מ-56%, בתוך קצת יותר מחודשיים, והן משקפות כיום שווי של כ-100 מיליון דולר לחברה.