יום נוסף של ירידות שערים בבורסות אירופה על רקע החששות למתקפת טרור

ארגון אל-קאעידה נטל את האחריות לפיגוע במדריד; ירידות של כ-0.8% במדדים המובילים

גלי ההדף של הפיגוע אתמול בספרד ממשיכים להכות בבורסות אירופה שפתחו את יום המסחר בירידות שערים חדות. אמש בשעות הלילה נטל עליו את האחריות ארגון אל -קאיעדה אשר שלח מכתב למערכת העיתון אל-קודס אל-ערבי, היוצא לאור בלונדון.

בפתיחת המסחר רשם מדד הקאק בפריס ירידה של כ-2%, אך בדקות אלו מתמתנות הירידות והמדד הפריסאי נסחר בירידה של 0.9% לרמה של 3,617 נקודות. הדאקס בפרנקפורט נחלש 0.85% לרמה של 3,872 נקודות ופוטסי בלונדון נחלש ברמה של 4,424 נקודות - המהווה ירידה של 0.5% ביחס לשער הסגירה של אתמול.

בתוך כך פורסם, כי התפוקה התעשייתי בצרפת ירדה באופן מפתיע בינואר בשיעור של 0.5%, זאת לעומת ציפייה לעלייה של 0.4%.

יצרנית התרופות השוויצרית Novartis נופלת בכ-3% לאחר שהודיעה כי היא שוקלת לשלב כוחות עם Aventis הצרפתית אשר מנסה להתמודד בימים אלו עם הצעת הרכש העוינת של Sanofi. מניית Aventis נחלשת בשיעור של 0.2%.

חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, Aegon, ציגה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה בהם עלייה חדה של כ-32% ברווח הנקי לרמה של 470 מיליון אירו. החברה סירבה למסור תחזיות לגבי הרבעון הראשון, אך הצהירה כי צפויה תנודתיות בשורה התחתונה במהלך השנה הקרובה. המניה עולה 0.1%.

יצרנית כרטיסי האבטחה לטלוויזיות הגדולה בעולם Kudelski רושמת עלייה של 2.6% לאחר שהצליחה לשלש את רווחיה ברבעון הרביעי לרמה של 33 מיליון פרנקים שוויצרים. התוצאות הטובות של החברה נבעו מעסקת ענק שעליה חתמה במהלך השנה.