משרד התחבורה הקפיא תקציבים לעיריית ירושלים ולחברת מוריה

לטענת גורמים בעירייה הסיבה היא ניסיון של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, להפעיל לחץ כדי שיאשרו מינויי מקורביו

משרד התחבורה הקפיא תקציבים לעיריית ירושלים ולחברה מוריה. לטענת גורמים בעירייה הסיבה היא ניסיון של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ללחוץ עליה כדי שתאשר מינוי מקורביו לתפקידים בחברה, בעירייה וברכבת הקלה. כך נודע ל"גלובס".

לטענת הגורמים, מינואר לא הועברו תקציבים ואף לא נחתמו התחייבויות עתידיות.

בין התפקידים שמבקש ליברמן לאייש במקורביו הוא התפקיד של מ"מ יו"ר דירקטריון מוריה בשכר - תפקיד שאינו קיים בפועל. נודע, כי הנהלת משרד התחבורה הורתה ליצחק זוכמן, מנהל תשתית ופיתוח, להאט את הטיפול בתקציבים של עיריית ירושלים.

כתוצאה מהעיכוב, לא אישרה ועדת הכספים העירונית את תוכנית העבודה של חברת מוריה. ועדת הכספים טענה, כי בהעדר התחייבויות של משרד התחבורה לא ניתן לאשר את תוכנית מוריה - שבעיקרה מסתמכת על תקציבים ממשלתיים.

הפעילות של מוריה, שתקציבה לפיתוח תחבורה הוא 450 מיליון שקל, הואטה באופן משמעותי. בין הפרויקטים החשובים שנפגעו: כביש הטבעת המזרחית - המכרז שתוכנן להתפרסם בתחילת מארס נדחה; העבודות בכביש 9 הואטו וכן עבודות ההנדסה המקדימות להעתקת התשתיות בפרויקט הרכבת הקלה.

בכיר בעירייה, אמר "לגלובס": "יש לליברמן צורך בלתי נדלה ובלתי פוסק וכוחני לדרוש כל מיני דרישות למינוי מקורבים ואם לא נענים הוא סוגר את הברז. דבר פשוט לא יאומן. כל הפרויקטים בירושלים, כולל תקציבים שקשורים בהסדרי תנועה, ובטיחות בדרכים נפגעים".

מנכ"ל מוריה, יחיאל לביא, אמר: "רצוי שתפנו למשרד התחבורה לגבי ההנחיות שהם מקבלים. במוריה הוכנה תוכנית עבודה, ונכון להיום עיריית ירושלים טרם אישרה אותה כיוון שהיא לא קיבלה התחייבויות ממשרד התחבורה. מבחינתו זה אומר הקפאת המכרז של כביש הטבעת המזרחית. המשמעות העיקרית היא האטה של הפעילות, אנחנו לא עובדים בקצב שתכננו ובקצב שאליו הורגלנו בעבר".

בכירים בעירייה אישרו את הידיעה ואמרו, כי הרקע להקפאת התקציבים הם מינויים, לטענתם, מעולם לא היה תפקיד של ממלא יו"ר מוריה בשכר. לדברי הגורמים בעבר אויש תפקיד זה על-ידי בנצי קוגלר, אך לא בשכר.

לטענתם, יש לליברמן רצון לבצע שורה של מינויים גם ברכבת הקלה, ובעירייה ובמוריה.

במשרד התחבורה אישרו את הידיעה. לטענתם, גם אם יש ויכוח בין השר לעירייה, הפגיעה בעירייה היא לא משמעותית - "עובדה שהקבלנים עובדים בשטח".

שר התחבורה, אבגידור ליברמן, אמר "אני דוחה את הטענות מכל וכל. תקציב 2004 של משרד התחבורה טרם אושר ולמרות זאת הועברו תקציבים גם לכביש 9 וגם לכבשי הטבעת המזרחית".

יועץ התקשורת של ליברמן מסר בתגובה, כי בתוך זמן יועברו לעיריית ירושלים 103 מיליון שקל במזומן, ועוד 270 מיליון שקל בהרשאות להתחייב. לדבריו, יש תקציבים בשיעור של 150 אלף שקל שלא נוצלו.