סרז' דאסו עומד לרכוש את השליטה בחברת ההוצאה של העיתונים לה פיגארו ול'אקספרס

איל ההון הצרפתי סרז' דאסו עומד לרכוש את השליטה באחת מחברות ההוצאה הגדולות בצרפת, סוקפרס (Socpress), המו"ל, בין השאר, של היומון לה פיגארו ושבועון החדשות ל'אקספרס.

דאסו הודיע בסוף השבוע כי עד חודש יוני הוא יגדיל את נתח הבעלות שלו בבית ההוצאה עד לפחות 80%, באמצעות רכישת מניות מבני משפחת ארסן (Hersant), השולטת בלה פיגארו מזה זמן רב.

חברת האחזקות של דאסו רכשה את הנתח הראשון שלה, 30%, ממניות סוקפרס לפני שנתיים מקרן ההשקעות קרלייל גרופ תמורת 336 מיליון אירו, ושבעה חודשים אחר מכן הילווה דאסו לסוקפרס 220 מיליון אירו כדי לאפשר לה לרכוש את שבועון החדשות ל'אקספרס וירחון העסקים ל'אקספנסיון.

הלוואה זו היתה אמורה להיפרע בחודש שעבר במזומנים אך משפחת ארסן לא הצליחה לגייס את הכסף. כתוצאה מכך בידי דאסו הזכות לתבוע מניות של החברה בתמורה למחיקת החוב. בנוסף לכך , נראה כי כמה מבני המשפחה מעונינים זה מכבר למכור את מניותיהם בחברה. דאסו כבר הגדיל את חלקו בסוקפרס ל-49.5% ובידו האופציה להגדיל חלק זה בשבועות הקרובים עד 80% לפחות. עסקת הרכישה תוגש לאישור הנציבות האירופית, שתחליט אם היא איננה מפרה את חוקי האנטי-טראסט.

לכשתתממש העסקה היא תהווה חוליה נוספת במגמת השתלטות אנשי עסקים מובילים על עיתונים בצרפת. הקבוצה המשפחתית לגרדר, שעסקיה חובקים תעשיה צבאית עד עסקי מדיה, היא כבר הבעלים של רשת עיתונים מקומיים. אילי מוצרי המותרות ברנאר ארנו ופרנסואה פינו שולטים ביומון העסקים לה טריבון ושבועון החדשות לה פואן, בהתאמה.

סרג' דאסו הוא בנו של מרסל דאסו, מייסד מפעל מטוסי מיראז' ששימשו את חיל האוויר הישראלי בשנות ה-60 וה-70.