נתניהו יממן השבת בנין הכנסת הישנה במרכז ירושלים לרשות המדינה מידי היזם הפרטי

עלות הסכמת היזם להעביר את זכויותיו למדינה תקבע במו"מ בין האוצר ליזם, וככל הנראה היא תהיה גבוהה מערך הקרקע - ככל הידוע לא פחות מ-10-12 מיליון שקל

שר האוצר בנימין נתניהו הסכים לממן את השבת בנין הכנסת הישנה (בית פרומין) במרכז ירושלים לרשות המדינה מידי היזם שרכש את הקרקע בשנת 2002 ותכנן להפוך אותו למגדל משרדים בן 16 קומות.

החלטת השר התקבלה בדיון שנערך אתמול (ד') בלשכת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ובהשתתפות ראשי הוועדה המיוחדת לעניין זה, יורי שטרן (האיחוד הלאומי), יו"ר ועדת הפנים, ואילן שלגי (שינוי), יו"ר ועדת החינוך.

הכנסת התנגדה לשינוי המבנה ואף קבלה חוק מיוחד לשימורו ולהפיכתו למוזיאון לתולדות הפרלמנטריזם הישראלי. במסגרת זו הגישה הכנסת התנגדות לתכנית המתאר של היזם והצליחה לעכב ביצועה.

הוועדה המיוחדת ביקשה משר האוצר עזרה אישית, והוא הסכים לממן את הפרוייקט מתקציב המדינה לאחר שמנכ"ל המועצה לשימור מבנים ואתרים, יוסי פלדמן, הציג בפניו את תכניות השימור והפעלת האתר.

עלות הסכמת היזם להעביר את זכויותיו למדינה תקבע במו"מ בין האוצר ליזם, וככל הנראה היא תהיה גבוהה מערך הקרקע (ככל הידוע לא פחות מ-10-12 מיליון שקל).