L-3 זכתה במכרז רשות שדות התעופה לאספקת מערכות לגילוי וזיהוי חומרי נפץ לנתב"ג 2000

תספק רשת תקשורת ייחודית, באמצעותה יתאפשרו הדמיות תלת מימדיות של כבודת הנוסעים

הנהלת קונצרן L-3 Communications הודיעה על זכייתה של חטיבת מערכות האבטחה והזיהוי של החברה בחוזה לאספקה ראשונית של חמש מערכות לגילוי וזיהוי חומרי נפץ מסוג eXaminer לשימוש בנתב"ג 2000 (טרמינל 3).

בנוסף, במסגרת ההסכם, עומדת לרשות שדות התעופה הזכות לרכישת 15 מערכות נוספות, דבר היכול להעמיד את ערכה הכולל של העסקה על יותר מ-26 מיליון דולר.

עד היום מכרה מכרה והתקינה 3-L יותר מ-500 מערכות eXaminer בארה"ב ובשדות תעופה בינלאומיים מרכזיים ברחבי העולם.

במסגרת הפרויקט תספק L-3 רשת תקשורת ייחודית, בעלת יכולת ניתוח איומים מבוזרים בכבודת הנוסע. באמצעות רשת זו יוכלו בודקי בטחון ומפקחים לצפות בהדמיות תלת מימדיות במספר תחנות עבודה במקביל, דבר הצפוי לזרז טיפול באיומי אבטחה.

בנוסף, בדיקת ביצועי המערכת מתאפשרת גם היא ממספר תחנות עבודה, ובכך מקנה למפקחים יכולת צפייה תלת מימדית בזמן אמת של כל הכבודה הנבדקת וניהול כל הציוד המצוי במערכת באותה עת. מאפיינים אלה, הטומנים בחובם יכולות טכניות חסרות תקדים כמו גם יתרון תמחירי בתפעול המערכת.

יכולות הרשת וההדמיה התלת מימדית המתקדמת שמציעה מערכת ה-eXaminer של 3-L יאפשרו פתרון מהיר יותר לאיומי אבטחה, ויעניקו בכך ערך אבטחה מוסף לרשות שדות התעופה. המערכת מסוגלת לסרוק באופן מלא ומתמשך יותר מ-500 כבודות בשעה.

את חבילת התמיכה הלוגיסטית הכוללת (ILS) למערכות השיקוף תספק אלטל שירותים טכניים ולוגיסטיים, חברה-בת של קבוצת אלול. אלטל מתמחה במתן פתרונות שירות מערכות ייעודיות, בעיקר בתחום הביטחון.

לקוחותיה העיקריים של אלטל הם צה"ל על כל זרועותיו, משטרת ישראל ורשות שדות התעופה.