התמ"ת אישר תקציב של מיליון ד' להגברת פעילות חברות בסין

שגריר סין בישראל: "חברות ישראליות המבקשות לקחת חלק במכרזים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 יצטרכו להשתלב בפעילות בסין בהקדם"

משרד התמ"ת אישר תקציב של מיליון דולר להעמקת הפעילות של חברות ויצואנים ישראלים בסין בארבע השנים הקרובות. מתוך תקציב זה, 300 אלף דולר יתוקצבו השנה. הענפים שיועדפו לסיוע הם היי-טק, אבטחה ובטיחות, תעשיות הרכב, תשומות לחקלאות, טכנולוגיות סביבה וענף הפלסטיקה והאריזה. כך מסר יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש, בעקבות החלטת התמ"ת ומכון הייצוא להגדיר את סין כיעד מועדף לייצוא הישראלי.

ברוש אמר, כי השגרירות הסינית בישראל תשתף פעולה עם מכון הייצוא בפעילות להגברת חדירת חברות ישראליות לסין. שגריר סין בישראל, יונג לונג, אמר שחברות ישראליות המבקשות לקחת חלק במכרזים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 יצטרכו להשתלב בפעילות בסין בהקדם, שכן כמעט כל העבודות לקראת האולימפיאדה כבר החלו. הוא גם המליץ לחברות להשתלב בתוכניות הפיתוח של המימשל הסיני לפיתוח מערב המדינה. ברוש אמר עוד, כי מכון הייצוא עומד להקים אשכולות של חברות, שיתמודדו במכרזים לאולימפיאדת בייג'ין, וכי השנה צפויות לבקר בסין 6 משלחות של מכון הייצוא, בהשתתפות 200 אנשי עסקים. כן יתקיימו 7 תערוכות בתחומי תקשורת וטלקום, ציוד רפואי, תכשיטים ואריזה.

סיוע השגרירות הסינית בישראל יתבטא במתן מידע ונתונים על ההתפתחות הכלכלית והתעשייתית בסין, סיוע בזיהוי אנשי קשר ומקבלי החלטות במימשל הסיני ובקרב ראשי החברות, וכן בחסות לפעילויות בישראל שמטרתן העמקת הקשרים הכלכליים עם סין.

ברוש העריך, כי יישום תוכנית עידוד הייצוא לסין תאפשר להכפיל את הייצוא אליה פי ארבעה בתוך חמש שנים, מהיקף 506 מליון דולר אשתקד, ללא יהלומים, ל-2 מיליארד דולר ב-2008.