שני ערבים מהגליל המערבי חשודים בתכנון רצח חיילים

שני ערבים ישראלים מהגליל המערבי, חאלד סכראן חמדוני, בן 23מתמרה ואשרף ניזאר חסן, בן 23 מכפר יאסיף, חשודים בהתארגנות מקומית על רקע לאומני, לרצוח חיילים ולחטוף את כלי נשקם. אשרף ניזאר חסן מהכפר יאסיף משמש כאימאם בכפרו וגם חברו הינו מוסלמי דתי.

מפקד היחידה המרכזית במשטרת מרחב הגליל, רב פקד אפי לייבה, מסר, כי "הם התארגנו בכוונה לחטוף חייל ולרצוח אותו מתוך הזדהות עם העם הפלשתיני".

לטענתו, השניים התכוונו לרצוח חיילים, ואפילו לקחו בחשבון אפשרות שלא יחזרו בחיים מאירוע זה. מהחקירה עולה, כי הם הסתובבו באיזור נהריה וחיפשו חייל בודד, התכוונו לדקור אותו, לחטוף את נשקו ולהעביר את הציוד שלו לשטחים.

באחד המקרים הם עברו עם מכוניתם סמוך למחנה שרגא, מול קיבוץ לוחמי הגיטאות. הם הבחינו בחייל העומד בצידו השני של הכביש, אך לא הספיקו לבצע את זממם, שכן החייל נכנס לבסיסו וניצל. השנים המשיכו בדרכם.

רב פקד לייבה הוסיף, כי במהלך חודש פברואר, בו זממו להוציא לפועל את תוכניתם, הם הסתובבו מספר פעמים גם בעיר נהריה וסימנו כמה חיילים כמטרה, אך רק במזל לא הצליחו לבצע את תוכניתם. "הם הושפעו מאד ממה שראו בטלוויזיה וממה ששמעו במסגדים ועשו את מה שמיוחס להם ממניעים לאומניים", הוא ציין והוסיף: "הם פעלו במשך כעשרה ימים ונעצרו ב-2 במארס"

לטענת המשטרה, הם סיפרו בחקירתם, כי ניסו בשניים-שלושה מקרים למצוא חייל בודד ולפגוע בו.

עוד עולה מהחקירה, כי לצורך ביצוע משימתם, הצטיידו השניים בשני פגיונות בעלי להב באורך של 18-15 ס"מ. על-פי החשד, הם התכוונו לרצוח באמצעות הסכינים ולגנוב את הנשק.

לדברי המשטרה חאלד חמדוני הכין צוואה להוריו ומשפחתו, בה הוא ציין את רצונו להיות שאהיד וזאת במקרה שלא יחזור חי ממשימתו. המשטרה טוענת, כי שני החשודים - חאלד ואשרף, הודו בחשדות המיוחסים להם.

אשרף, הרשום גם כחבר בתנועה האיסלאמית, אף סיפר לחוקרי היחידה המרכזית במשטרת מרחב הגליל ולחוקרי השב"כ, כי גם הקים תא לאומני בכפרו, כפר יאסין, ועמד בראשו.