הערכות: הרכבת הקלה בי-ם תחל לפעול לקראת 2008

הסיבות לעיכוב בפרויקט נובעות בעיקר בשל אי השלמת ההסכם הפיננסי של הזכיין סיטי פס, מול בנק הפועלים ובנק לאומי ובמקביל אי השלמת התהליכים הסטטוטורים בגשר הכניסה לעיר - גשר קלאטרווה עליו אמורה לעבור הרכבת

נדחה המועד להפעלת הקו הראשון ברכבת הקלה בירושלים ועל-פי הערכה תידחה הפעלת הקו לפחות בשנה. היעד המקורי להפעלת הרכבת נקבע ל-2006, והערכות כיום בהנהלת הרכבת מדברות על חניכת הקו לקראת 2008.

הסיבות לעיכוב בפרויקט נובעות בעיקר בשל אי השלמת ההסכם הפיננסי של הזכיין סיטי פס, מול בנק הפועלים ובנק לאומי ובמקביל אי השלמת התהליכים הסטטוטורים בגשר הכניסה לעיר - גשר קלאטרווה עליו אמורה לעבור הרכבת.

סיטי פס היה אמור לחתום על הסכם פיננסי באוגוסט 2003, מועד זה נדחה פעמיים ונקבע לסוף יוני. גשר הכניסה לעיר לא אושר בוועדת התכנון ונמצא בשלב של דיון בהתנגדויות. בהנהלת הרכבת צופים, כי גם אם יקבל הגשר את האישור יימשכו ההליכים בבתי המשפט.

מנהל הפרויקט שמואל צברי, אמר כי ההנהלה לא קבעה יעד פורמלי, אך היא לא תעמוד ביעד המקורי שנקבע, סוף 2006.

לדבריו, לו ניתן היה להניח כי הסגירה הפיננסית ואישור הגשר יתבצעו לקראת יוני 2004 אפשר יהיה להפעיל את הרכבת עד 2007. למרות דברי צברי, בהנהלת הרכבת מטילים ספק בכך ששני התנאים יתממשו.

כזכור, קיבלה הנהלת הפרויקט את בקשת סיטי פס לדחות את המועד הסגירה הפיננסי לסוף יוני, אך המדינה התנתה את הדחייה בהתחלת התכנון המפורט.

בהנהלת הרכבת אומרים, כי במידה וסיטי פס לא תעמוד בלו"ז, תיבחן האפשרות לסיים את הפרויקט בדרך אחרת, בין היתר, בדרך של פרסום מכרז חדש.