ביוזמת שרון: עובדי הרשויות יקבלו משכורת אחת לפני פסח

ראש הממשלה: "צריך להיות גם אנושיים, וצריך לתת לאנשים משכורות לחג הפסח, בלי כל קשר לתוכניות ההבראה"

ראש הממשלה, אריאל שרון, הינחה היום (א') את שר הפנים, אברהם פורז, ואת שר האוצר, בנימין נתניהו, לשלם לאלתר לעובדי הרשויות המקומיות מקדמות, לפחות בגובה משכורת חודשית אחת, לפני הפסח.

בתום ישיבת הממשלה הודיע שרון, כי הוא מצפה ממשרדי האוצר והפנים לפתור את בעיית הרשויות המקומיות, ולשלם את המשכורות המעוכבות, או לפחות מקדמות, בלי קשר לתוכניות ההבראה. "צריך להיות גם אנושיים, וצריך לתת לאנשים משכורות לחג הפסח, בלי כל קשר לתוכניות ההבראה", אמר שרון.

בעקבות הודעת שרון, התפתח ויכוח נוקב בין השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, לשר הפנים, אברהם פורז, שכל צד מגלגל את האחריות לאי תשלום המשכורות למשרד האחר. שטרית אמר, כי חייבים להתמיד בתוכניות ההבראה על-פי החלטות הממשלה.

לדבריו, סוגיית הלנת השכר תיפתר רק אם ועדת הכספים תאשר מחר (ב') את תוכניות ההבראה של הרשויות המקומיות. פורז התלונן שמשרד האוצר מחזיק את הרזרבה בסך של 1.1 מיליארד שקל למענקי האיזון, ולא משחרר את הכספים למשרד הפנים. פורז ביקש חופש פעולה בשימוש בכספים, וביקש לאפשר לו גם להתנות את שחרור הכספים באיחוד הרשויות.

שרון הודיע, כי ישיבת הממשלה לא תתפזר בלא לקבל החלטה מפורשת, שאומרת שלרשויות המקומיות יועברו כספים לצורך תשלום מקדמות בגובה משכורת חודשית אחת לפחות, לקראת חג הפסח. עוד נאמר, כי חלוקת הכספים לרשויות המקומיות תהיה על-פי שיקול דעתו של שר הפנים. הצעת שרון התקבלה כהחלטת ממשלה.