יו"ר מועצת הכבלים ימליץ לבטל את רישיון ערוץ החדשות

במקביל, שלמה בן-צבי ויורם גלובוס הגישו הצעות מכר לבעלי המניות * שווי הערוץ מוערך ב-5-6 מיליון דולר

מאבק שליטה מתפתח שוב סביב הרשיון לערוץ החדשות. שלמה בן-צבי, מבעלי ערוץ 10, ויורם גלובוס, בעלי גלובוס גרופ ומבעלי ערוץ החדשות, הגישו, כל אחד לחוד, הצעות רכש לשותפים בערוץ כדי להגיע לאחזקת שליטה בערוץ. בשלב מוקדם יותר נודע כי גם ולדימיר גוסינסקי, שמקורבו צבי חפץ הוא מבעלי הערוץ, ניסה לרכוש חלקים נוספים בערוץ.

לפי הערכות בשוק, שווי הערוץ לצורך המכירה מוערך בכ-5-6 מיליון דולר, שכך מוערך היקף ההשקעה עד היום בערוץ וברשיון.

במקביל, בישיבת מועצת הכבלים שתיערך ביום ה` הקרוב יביא יו"ר המועצה, עו"ד יורם מוקדי, המלצה למועצה לבטל את הרשיון שבידי חדשות ישראל. ראשי החברה יקבלו התראה על כוונת המועצה, ויזומנו לשימוע בנושא מייד לאחר פסח שבעקבותיו יבוטל הרשיון.

מוקדי אמר היום (ג`) ל"גלובס" כי מהלכים אלה של המועצה הם מתבקשים, וכי "הידיעות על ניסיונות להגיע לשליטה בערוץ לא יעצרו את הליכי הבחינה לביטול הרשיון. ההפך, הם יוסיפו עניין. מדובר ברכישה של משהו ששווה כלום", אמר מוקדי.

קבוצת חדשות ישראל קיבלה את הרשיון לערוץ החדשות בספטמבר 2002, אולם מאז ביקשה וקיבלה דחיות רבות, נכנסה למאבקים קשים בין בעלי המניות, כולל מאבקי שליטה, שנמצאים כיום בבוררות אצל השופט ישי לויט. עד היום, כמובן, שלא עלה הערוץ לאוויר.

בעלי חדשות ישראל הם חנני רויכמן (23%), קבוצת חפץ (12%), פורמולה (23%), יורם גלובוס 12%, ומייסדי הערוץ: משה סלבין, עו"ד צבי האוזר ומשה גל (20%) ועודד מוזס ורוני סביר (10%).

בן-צבי, יחד עם עו"ד הלל סומר ושמעון אלקבץ, מנכ"ל קבוצת הירש מדיה של בן-צבי ורון לאודר, כבר נפגשו עם קבוצת סלבין-האוזר-גל, עם גלובוס ועם רויכמן, והציעו לרכשם. זאת על מנת להגיע במהירות למסה קריטית של מניות. גם גלובוס נפגש עם יתר בעלי המניות והציע לרכוש את חלקם. ככל הידוע, כמעט כל בעלי המניות בערוץ יסכימו למכרן.

בשוק מעריכים כי פנייתו של גלובוס נעשית על מנת למקסם את המחיר שיקבל, וכי הוא אינו מתכוון להשתלט על הערוץ. בן צבי מנסה להגיע למסה קריטית של מניות על מנת ל האסטרטגיה של בן צבי היא להרחיב את שליטתו בתקשורת, ובעיקר לתקוף את ערוץ 2 (שחברת החדשות שלו שלחה ספין לאחרונה לערוץ הכנסת) משני כיוונים. כך, ימוצב ערוץ 10 כערוץ ברודקסאט בידורי-תוכניתי, והפלטפורמה והתשתית של חברת החדשות החזקה של הערוץ תורחב לערוץ חדשות נפרד. כך, למשל, במקרה של אירועים חדשותיים לא יצטרך ערוץ 10 לפנות את לוח השידורים, ויוכל להפנות את הצופים להרחבות בערוץ החדשות.

יורם גלובוס אישר ל"גלובס" כי קיבל פנייה מבן-צבי. "הוא מדבר עם כל העולם. אין שום בעיה, אם הוא ייתן הצעה נורמלית, שיקח את זה".

גם אתה מציע לרכוש.

"בוודאי, לכל מי שירצה למכור. אנחנו מחכים לבוררות. אנחנו בדיבור כל הזמן עם יתר השותפים, אנחנו לא ברוגז. יש לנו את האנשים שלנו מאחורינו, ואנחנו מחכים שיסתדר הכל בינינו ומתכוונים להקים את ערוץ החדשות".

בתגובה לכוונת המועצה לבטל הרשיון אמר גלובוס כי "אצטער אם מוקדי לא ייתן צ`אנס לבוררות שתיגמר. אם יתנו לנו יש לערוץ מקום בשוק. תוך מספר חודשים הוא יהיה באוויר, והוא יהיה רלוונטי ורווחי".

דוברו של בן צבי מסר בתגובה כי "בן צבי נפגש עם גורמים שונים בתקשורת לבדיקת שיתופי פעולה , בין השאר נפגש עם בעלי ערוץ החדשות".