אגוד המפיקים תובע להסיר את "האקדמיה לצחוק"

הטענה: התוכנית היא פרסומת לא לגיטימית לערוץ ביפ

איגוד המפיקים פנה לרשות השנייה בדרישה להסיר את התכנית "האקדמיה לצחוק" משידורי קשת בטענה שמדובר בקידום אינטרסים כלכליים של בעלי קשת, שהם גם בעלי ערוץ ביפ שמפיק את התוכנית. פרקי התכנית משודרים ברצועה יומית בביפ, ובערוץ 2 אצל קשת הם מופיעים מספר פעמים בשבוע.

לטענת המפיקים, מדובר בתוכנית שאינה אלא מסע פרסום אגרסיבי לערוץ ביפ, ובכללה הפניה המשדלת את הצופים לצפות בשידורי התוכנית המשודרים מידי יום בביפ. "אין ספק שחברת קשת פועלת בעניין זה ממניעים זרים, כאשר היא מקדמת בשידוריה תוכניות שהופקו בערוץ ביפ שנמצא בשליטתה", הם אומרים.

המפיקים טוענים בין היתר כי התופעה הנ"ל מהווה תקדים מסוכן, המעמיד את סוגיית הבעלויות הצולבות בערוצי השידור באור חמור ביותר. הדבר אף פותח פתח להפרות גסות נוספות, שבמהלכן יבקשו הזכיינים לקדם בשידוריהם גופים מסחריים שיש להם בהם אינטרסים כלכליים, וזאת תוך הפרה גסה של חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, וכן של כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

לטענת המפיקים, "רק לאחרונה מכרה חברת קשת לרשת שופרסל את הזכות לשימוש בדמותה של לובה מתוכנית `ארץ נהדרת` שבהפקתה. פרסומות אלה לרשת שופרסל בכיכובה של לובה משודרות במקבצי פרסומת המשלבים פרומואיים לתוכנית `ארץ נהדרת`".

" המאבק הפרסומי על ליבם של המנויים בין הכבלים ללוויין (ערוץ ביפ הוא בלעדי לחברות הכבלים - א.ק) נמצא כעת בעיצומו. ערוץ ביפ מנהל בימים אלה מסע פרסומי להגדלת מספר מנוייו, וזאת, מסתבר, אף באמצעות שידור התוכנית "האקדמיה לצחוק" בלב הפריים טיים בשידורי קשת, וכן באמצעות שידור התוכנית "לקראת האקדמיה" שאף היא משודרת בקשת בימים שלישי ושישי", טוענים המפיקים.