וואלה: משרד המשפטים מגבש תקנות להסדרת נושא האנונימיות באינטרנט

כך עולה מתגובת החברה לבקשת אובייקטיבי לחשוף פרטי משתמש בתיבת דואר אלקטרוני

"משרד המשפטים עוסק בגיבוש טיוטת תקנות שיסדירו את סוגיית חיוב ספקי הגישה לאינטרנט למסור את פרטי העושה שימוש פסול ברשת". כך עולה מטענת וואלה תקשורת, לפיה זה המסר שקיבל בא-כוחה מהמחלקה האזרחית לייעוץ וחקיקה במשרד.

הטענה מועלית במסגרת תגובתה של וואלה תקשורת לבקשה של אובייקטיבי להורות לה לחשוף את פרטי המשתמש בתיבת הדואר האלקטרוני dana12054@walla.co.il.

אובייקטיבי טענה בפנייה לבית המשפט, כי המשתמש בדואר האלקטרוני הזה מכפיש את אובייקטיבי ומוציא את דיבתה רעה.

לדברי וואלה , המחלקה האזרחית לייעוץ וחקיקה נתנה את דעתה הראשונית לסוגיית נקודת האיזון הראויה בין זכותו של מי שטוען כי נפגע משימוש פסול ברשת האינטרנט להגן על זכותו ולהילחם בפוגע, לבין זכותם לפרטיות ולאנונימיות של המשתמשים ברשת האינטרנט, במסגרת דו"ח ביניים שהתפרסם לפני כשנה לבדיקת בעיות משפטיות הכרוכות במסחר אלקטרוני.

הוועדה המליצה, כי ראוי לקבוע הליך שיאפשר חיוב הספק על-ידי בית המשפט למסור את פרטי מחבר התוכן הפוגע.

לדברי וואלה תקשורת, באמצעות עו"ד מתי ברזם, יש לדחות את בקשת אובייקטיבי כל עוד היא לא מיצתה את יכולתה לנסות ולתקשר בכוחות עצמה עם המשתמש האלמוני, בתיבת הדואר האלקטרוני, וזאת בניסיון להתעמת עימו במישרין וכל עוד לא עמדה אובייקטיבי בסדרה של תנאים מוקדמים מחמירים, שמטרתם למנוע ככל האפשר שימוש לרעה מצידה ביכולת הטכנית של וואלה לחשוף את פרטי המשתמש המצויים במחשבי וואלה.

לדברי וואלה, היא אינה מתערבת ואינה מבקרת את התכנים המנותבים באמצעות תיבות הדואר האלקטרוניות שהיא מקצה למשתמשים בשירותיה. ועל בית המשפט לעכב את הדיון בבקשה כל עוד לא ניתנה למשתמש האלמוני הזדמנות הוגנת להגן על האנונימיות שלו בפני בית המשפט. (ת.א 1390/0).