נתוני המאקרו הטובים בארה"ב דחפו את אסיה לעליות בהובלת מניות היצואניות

ירידה בהיקף דורשי העבודה בארה"ב ועלייה במדד מנהלי הרכש, מעלים את הציפייה להתרחבות בדרישה למוצרים מכיוון ארה"ב: טויוטה עלתה 1.1%, ניסאן הוסיפה 2% ו-NEC התחזקה ב-2.7%

ירידה בהיקף דורשי העבודה בארה"ב ועלייה במדד מנהלי הרכש, נתוני מאקרו שפורסמו אתמול (ה') בארה"ב - מגבירים את האופטימיות באסיה להתרחבות בדרישה למוצרים מארה"ב. בהתאם לכך סחפו מניות היצואניות את הבורסות המובילות בריאופה לעליות.

מדד הניקיי בטוקיו התחזק ב-1.1% לרמה של 11,808.7 נק', וסגר שבוע שלישי ברציפות של עליות. מדד ההנג סנג בהונג קונג הוסיף לערכו 0.3%, וסגר שבוע ראשון של עליות בחמישה שבועות.

בקרב המניות בלטו, כאמור, היצואניות, שחלק הארי של הכנסותיהן נובע מפעילות בצפון אמריקה.

מניית יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם על פי שווי השוק, טויוטה, טיפסה 1.1%. מניית ניסאן, יצרנית כלי הרכב השלישית בגודלה ביפאן, עלתה 2%. 80% מהרווח התפעולי שלה ב-2003 נבע מהפעילות בארה"ב.

גם מניות המחשבים ונגזרותיהן בלטו בעליות, מגזר זה מהווה מוביל כמעט רבע מסך הייצוא של יפאן. בעיקר בלטה NEC בעלייה של 2.7%. שלישי מהמכירות שלה מתבצע בצפון אמריקה.

בהונג קונג בלטה מניית HSBC, שהוא הבנק השני בעולם במונחים של שווי שוק. 36% ממכירותיו ב-2003 נבעו מהפעילות בצפון אמריקה. המניה טיפסה ב-0.4%.