תמצית רו"ח: המשרדים הגדולים משקיעים מאמצים בהכשרה ובעדכון העובדים

וגם: עופר מנירב ביקש מדן ארבל, לאפשר לרואי חשבון להיכנס לבתי המשפט במסלול המהיר וללא בדיקה ביטחונית - בדומה לעורכי הדין

* עם או בלי קשר למאבק בין לשכת רואי חשבון ללשכת עורכי הדין בנושא הייעוץ במיסוי, מבקש עופר מנירב ממנהל בתי המשפט, דן ארבל, לאפשר לרואי חשבון להיכנס לבתי המשפט במסלול המהיר וללא בדיקה ביטחונית - בדומה לעורכי הדין. מנירב מגביל את בקשתו לרואי חשבון הממלאים תפקידים מטעם בית המשפט, כגון מפרקים וכונסי נכסים.

* משרד החינוך פירסם לאחרונה מכרז לביצוע עבודות ביקורת עבור חשבות המשרד. ראש הצוות מטעם המשרד המציע נדרש להיות בעל ניסיון של לפחות שלוש שנים בביקורת פנים ובעל ניסיון של לפחות שלוש שנים בביצוע ביקורת מטעם המגזר הממשלתי של עמותות, תאגידים, מוסדות ציבור או רשויות ציבוריות. לטענת מנכ"ל הלשכה, אבי פרידמן, דרישה זו נראית כאילו המכרז נתפר עבור משרדים שכבר עובדים עם גופי הממשלה, והוא מבקש ממשרד החינוך למחוק תנאי סף זה.

* הוועד המרכזי של לשכת רואי חשבון אישר את גילוי דעת 85 העוסק בעקרונות הדגימה הסטטיסטית של הביקורת החשבונאית - אחד מעמודי התווך של הביקורת, שכידוע אינה יכולה לבדוק את כל הפריטים בדו"חות. בראש הצוות שהכין את הדו"ח עמד יזהר קנה, והוא אומר, כי גילוי הדעת מסדיר את הנושא בצורה שלא היתה בעבר. עופר מנירב הודיע, כי גם בשנת 2004 - כמו בשנה הקודמת - יפורסמו עשרה גילויי דעת בתחום הביקורת.

* המשרדים הגדולים משקיעים מאמצים רבים בהכשרה ובעדכון של עובדיהם, ובמקביל - בהוצאת מידע כתוב ללקוחותיהם. אבל דומה שמשרד סומך-חייקין הוא הראשון הפותח את מרכז ההכשרה שלו, KPMG קולג', בפני לקוחותיו וללא תשלום. הלקוחות הוזמנו להשתתף בהרצאות על הפסקת התיאום לאינפלציה, קרנות נדל"ן ("ריט"), תיגמול הוני לעובדים ומנהלים, מיסוי ניירות ערך סחירים, ניהול עסקי בעידן של משברים ועל עסקאות איגוח.