היום (ה'), לאחר סגירת הגיליון, צפוי להיחתם הסכם הזיכיון בין יזמי פרוייקט מינהרות הכרמל בחיפה לבין החשב הכללי במשרד האוצר, שי טלמון, ויו"ר ועדת המיכרזים הממשלתית לעניין הפרוייקט, סגן החשב, דוד גרשונוביץ. במיכרז להקמת הפרוייקט, שההשקעה בו תסתכם ב-150 מיליון דולר, זכתה חברת כרמלטון, שמורכבת מחברות נכסים ובניין, אשטרום, פי.בי והחברה הספרדית דרגדוס. הסכם הזיכיון גובש על ידי עורכי הדין יוסי לוי ונעה מידן, שפעלו מטעם ועדת המיכרזים הממשלתית.
חתימת ההסכם מתאפשרת לאחר שהושגו הסיכומים הסופיים לגבי הליווי הפיננסי בין היזמים לבין בנק דיסקונט. תקופת הזיכיון היא ל-35 שנה. הממשלה לא תהיה ערבה להיקף התנועה במינהרות, ואינה מעמידה סובסידיה. הממשלה תקבל תמלוגים חד פעמיים בסך 266 מיליון שקל.
המינהרות יפעלו ככביש אגרה. התיקרה הבסיסית עבור אגרה לרכב פרטי תהיה 10 שקל. לדברי גרשונוביץ, הפרוייקט הוא נדבך חשוב לתחבורה בצפון, והוא לא יפגע באיכות הסביבה. הפרוייקט אמור לחבר בין המבואות הדרומיים למבואות הצפוניים של חיפה.
הפרוייקט הוא באחריות משרדי התחבורה והאוצר, ועד כה נוהל על ידי נתיבי איילון וחברת תשתיות יפה נוף. האחריות עוברת כעת לבעלי הזיכיון בסיוע גורמי הממשלה הרלוונטיים. משרדי התחבורה והאוצר ינהלו את הפיקוח על הפרוייקט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.