נמחקה בהסכמה תביעתה של לומניס נגד בעל השליטה לשעבר שמעון אקהויז

לומניס טענה שאקהויז ושותפיו בסינרון מדיקל גזלו מידע עסקי וסודי שלה

נמחקה בהסכמה תביעתה של לומניס נגד ד"ר שמעון אקהויז. בספטמבר 2002 הגישה לומניס לבית המשפט תביעה בסך 30 מיליון שקל נגד אקהויז, שהיה היזם המייסד ובעל השליטה בלומניס מהקמתה בסוף שנת 1991, ועד לעזיבתו את החברה ב-1999.

עילת התביעה היתה טענה לגזל מידע עסקי, סודי וטכנולוגי של לומניס בידי אקהויז ושותפיו בחברת סינרון מדיקל. לומניס ביקשה עוד לאסור על אקהויז ושותפיו לעשות שימוש בטכנולוגיה ובסודותיה המסחריים, להעביר לידיה או להשמיד את המוצרים המחקים, ולהשיב לה את הרווחים שהפיקו כתוצאה מניצול סודותיה המסחריים בתחום הרפואה האסתטית.

בכתב ההגנה טענה אקהויז, כי לומניס מעוניינת לשתק את פעילותה של סינרון מדיקל שהוקמה ביולי 2000 על-ידו ועל-ידי שותפיו, למנוע ממנה השגת יתרון יחסי בענף, ולפגוע בתחרות לגיטימית ובחופש העיסוק שלו ושל החברה.

הקהויז הגיש בקשה למחוק את התביעה על הסף. בינואר 2003 הודיע אקהויז לבית המשפט, כי אינו מעוניין בהליך של גישור. בספטמבר 2003 ביקש אקהויז ושותפיו בסינרון מדיקל לחייב את לומניס בהפקדת ערובה של לפחות מיליון שקל לכיסוי הוצאותיהם בתביעה.

בבקשה נאמר, כי מצבה של לומניס קשה והיא על סף פשיטת רגל. זאת, בהתבסס על חוות דעת של רו"ח נוח סופר, ממנה עולה, כי סיכויי הישרדותה של לומניס נמוכים מאוד. לומניס מסרה בתגובה, כי היא עומדת בכל לוחות הזמנים להפעלתה של תוכנית הבראה מסודרת, וכי מדובר בבקשה קנטרנית וחסרת כל בסיס.

הדיון בקדם המשפט הראשון בתיק נדחה מספר פעמים לבקשת הצדדים, ובינואר 2004 הם הודיעו לבית המשפט, כי חתמו על הסדר פשרה והם מנהלים מגעים להעלותו על הכתב.

הדיון בתיק נקבע ל-5 במאי 2004, אולם לאחרונה הגישו הצדדים לבית המשפט הודעה על הסכם פשרה שנחתם ביניהם, וביקשו למחוק את התביעה ללא צו להוצאות. (ת.א. 02/2133).