הילטון הבינלאומית משקיעה 200 מיליון דולר במלונות חדשים בסיני

חנכה מלון נופש חדש בדהב במשולב עם רשת אגמים מלאכותית

עד סוף שנת 2000 יוכפל מספר מלונותיה של רשת הילטון לאורך חופי סיני לשמונה, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר. כך מסר מנכ"ל רשת הילטון בסיני, עסאם אבודה, לרגל פתיחת מלון הילטון חדש בדהב.

מלון הנופש, בן 163 יחידות וסוויטות, הוקם בהשקעה של 18 מיליון דולר. עיקר התקציב הופנה לבניית מערכת אגמים מלאכותית המנקזת את מי הים על שטח עצום של 18 אלף מ"ר.

המלונות הנוספים יוקמו בטאבה - מלון נוסף למלון הותיק, בן 400 חדרים, שייקרא הילטון טאבה ביץ'; ושני מלונות חדשים בשארם א-שייח - מלון אחד בן 330 חדרים בשם הילטון דרימס (HILTON DREAMS), ומלון, הילטון פולס (HILTON FALLS) בן 270 חדרים.

רשת הילטון מנהלת כיום 5 מלונות בשארם (2), בנואיבה, בטאבה, ועתה בדהב.

אבודה הוסיף כי עיקר הפיתוח המצרי בסיני מתמקד בשארם א-שייח, וב-65 ק"מ של רצועת החוף בין טאבה לנואיבה, שם מתוכננים לקום בשנתיים הקרובות 85 פרוייקטים חדשים של תיירות, כשהראוותני שבהם יהיה קומפלקס "טאבה הייטס" (TABA HEIGHTS), שיכלול 5 מלונות חדשים של רשתות בינלאומיות, על שטח של 5000 מ"ר בהשקעה של 350 מיליון דולר. עוד הוסיף, כי במקביל תגדל האוכלוסיה המקומית בטאבה לכדי 20 אלף נפש עד סוף שנת 2000.

בשארם, מעריך אבודה, יוכפל היצע המיטות לתיירים עד סוף שנת 2000 מ-15 אלף ל-30 אלף מיטות, כאשר מאמצי השיווק מופנים לשוק האירופי.

הוא צופה כי תנועת התיירות מישראל תתמקד בין טאבה לדהב, בשל יכולת ההגעה הנוחה יחסית. להערכתו, חצו את מסוף טאבה בשנת 1998 כחצי מיליון ישראלים שהשתמשו במתקני התיירות שמציעה מצרים בסיני. התפוסה הממוצעת של מלונות הילטון בסיני עמדה על %75 בשנה החולפת, יותר ממחציתם ישראלים