הטלוויזיה האיראנית: שני ערבים ישראליים נחטפו בעיראק

אנשי המיליציה המקומית דורשים בתמורה לשני השבויים לשחרר אסירים שיעים וסונים; לפי שעה לא ידוע באילו נסיבות שהו השניים בעיראק

רשת הטלוויזיה האירנית הפרטית המשדרת מדובאי, "אל-עאלם", שידרה היום (חמישי) בערב קלטת בה ניראים שני "סוכנים ישראלים" המתגוררים במזרח ירושלים שנתפסו בעירק ע"י האירגון "אנסאר א-דין".

על פי הדיווח שמות החטופים הם נביל ג'ורג' יעקוב רזוק ואחמד יאסין תיכאתי. רזוק, כבן 30, אמר כי הוא עיתונאי המועסק ברשת RTI. תיכאתי, 32, העיד על עצמו כי הוא עובד סוכנות הסעד לפליטים הפלשתינים אונר"א.

בשידור הוצגו גם כרטיס חבר קופת חולים מכבי וכרטיסי מועדון ברשת המרכולים "מגה" שהחזיקו בהם החטופים.

ניראה כי רזוק מתגורר בכפר דחיאת אל בריד שבצפון ירושלים, אך למידע הזה טרם ניתן אישור סופי.

החוטפים העיראקיים דורשים בתמורה לשני השבויים לשחרר אסירים שיעים וסונים. לפי שעה לא ידוע מדוע שהו השניים בעיראק.

במשרד החוץ בירושלים בודקים כעת את הדיווחים האמורים. גורמים במשרד החוץ מסרו כי עד היום (חמישי) בשעות אחה"צ לא התקבלה כל פנייה מצד בני משפחה, ערבים ישראלים, או כל גורם אחר על קרוביהם הנעדרים בעיראק.

יחד עם זאת, ממשיכים במשרד החוץ בבדיקה בניסיון לקבל פרטים נוספים באשר למידע שהתפרסם בכלי התקשורת על החטיפה. במשרד החוץ בירושלים מציינים, כי מלבד הדיווחים בכלי התקשורת לא התקבל כל מידע בנושא זה.

כמו כן, רשת הטלוויזיה הקטרית אל-ג'זירה דיווחה היום כי קיבלה קלטת וידאו, שבה ארגון עיראקי בלתי ידוע עד כה, "הבריגדות של המוג'הידין", מאיים לרצוח 3 אזרחים יפנים שנחטפו, אם לא תסיג טוקיו את חייליה מעיראק.

התחנה, ששידרה תמונות של החטופים ושל מסמכי הזיהוי היפנים שלהם, ציינה כי הקבוצה נתנה לשלטונות יפן ארכה של 3 ימים למימוש איומיה.

במקביל נמסר על 8 אזרחים מדרום-קוריאה שנחטפו ביום חמישי על ידי מורדים עיראקים, אם כי אחד מהם שוחרר מאוחר יותר. על פי מקורות במשרד החוץ בסיאול, אותם ציטטה סוכנות הידיעות יונהאפ.