לראשונה תחרות ישראלית לאל-על בקו לניו יורק: ישראייר תבצע שלוש טיסות שבועיות ישירות

יוניטל וישראייר ישווקו יחד את הטיסות * המטוס שתחכור ישראייר עבור הקו לניו יורק, ישמש בחורף לטיסות גם למזרח הרחוק ולמרכז אמריקה

חברת ישראייר, שבשליטת נוחי דנקנר ואבי פישר, הודיעה היום (א`) כי תחל ב-15 ביוני, לראשונה, בביצוע טיסות ישירות לניו-יורק. כיום, אל-על היא החברה הישראלית היחידה שטסה ישירות לניו יורק מנתב"ג.

קונטיננטל האמריקנית היא החזרה הזרה היחידה הטסה ישירות מנתב"ג לניו-יורק.

יצוין, כי ישראייר תיכננה כבר לפני כשנתיים לבצע טיסות ישירות לניו-יורק. תחילה סירב משרד התחבורה לאשר את הטיסות, אך בעקבות עתירה לבג"ץ היא קיבלה אישור לכך. לאחר מכן, החליטה החברה לדחות את תוכניתה בשל המצב הבטחוני באזור והירידה בביקושים לתיירות יוצאת.

ישראייר תבצע את הטיסות באמצעות מטוס של החברה האיסלנדית, "איסלנד אייר". הטיסות ישווקו במשותף על ידי סיטונאית התיירות יוניטל, שנמצאת אף היא בבעלות דנקנר ופישר, וישראייר חו"ל. כיום, ישראייר טסה לאירופה ומקיימת טיסות פנים ארציות.

לדברי מנכ"ל ישראייר, סבינה בירן, על הקו לניו יורק יופעל מטוס בואינג

ER 300-767, שהוא מטוס רחב גוף. הטיסה תופעל שלוש פעמים בשבוע בימים א`, ג` ו-ה` והטיסות ייצאו לקראת חצות מנתב"ג ומנמל התעופה קנדי בניו יורק. במטוס 185 מושבים במחלקת תיירים ו-42 מושבים במחלקת עסקים.

ישראייר תהיה למעשה החברה הישראלית הראשונה המפעילה טיסות שכר (צ`רטר) לניו יורק. לדברי מנכ"ל יוניטל, זוהר אנדלמן, מחירי הטיסה ינועו בין 700 דולר ל-1,100 דולר בשיא העונה, ויוניטל תציע גם חבילות הכוללות בתי מלון, טיולים מאורגנים וטיולי משפחות.

בעונת החורף לא תפעיל ישראייר שלוש טיסות שבועיות, ככל הנראה, ובמקום זאת המטוס רחב הגוף ייועד לטיסות למזרח הרחוק ולמדינות במרכז אמריקה, כמו קובה ומקסיקו. תהיה זו הפעם הראשונה שישראייר תטוס ליבשות אלו. יוניטל וישראייר נמצאות במו"מ עם גורמי תיירות אמריקנים כדי להביא לארץ קבוצות תיירות אמריקניות.

במסיבת עיתונאים אמר היום אנדלמן, כי "אנחנו משוכנעים שאל-על תגיב שיווקית מהר על המהלך שלנו, ואולי כבר מחר בבוקר. אנחנו רוצים לתפוס נתח שוק של 5% בקו לניו יורק". לדברי בירן, "אנחנו פועלים למטרות רווח ומאמינים שהקו לניו יורק יהיה רווחי כבר בשנה הראשונה. ייתכן אף שנגדיל את הפעילות עוד בקיץ הנוכחי, על פי רמות הביקוש. עם זאת, אנחנו מאמינים בהחדרה איטית ובטוחה של המוצר, כדי שבשנה הבאה נוכל כבר להכניס 2-3 מטוסים לקו זה. אם יהיה ביקוש גבוה, ייתכן שנוכל להוסיף עוד טיסה או שתיים שבועיות כבר במהלך הקיץ הקרוב".

ישראייר תציע מחיר נמוך יחסית של 1,999 דולר לטיסות במחלקת עסקים. השיווק יחל כבר השבוע, באמצעות סוכני הנסיעות. 400 אלף ישראלים נוסעים מדי שנה בקו לניו יורק כולל בטיסות הלא ישירות.