הכסט ורון פולנק ימוזגו ל"אבנטיס" בעיסקת מניות ב-21 מיליארד ד' בנובמבר

חברות התרופות הכסט ורון פולנק אמורות להכריז מחר (ב'), כי בנובמבר יבצעו עיסקת המרת מניות כדי להתמזג לחברת התרופות הגדולה בעולם. העיסקה, שהיקפה 21 מיליארד דולר, תיתן לבעלי מניות הכסט הגרמנית %53 מהחברה החדשה.

הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו בשבוע שעבר תוכנית מואצת ליצירת החברה הממוזגת - "אבנטיס" - וקיבלו לצורך זה את אישורה של רשות הנפט הכווייתית, בעלת המניות הגדולה בהכסט. הרשות הכווייתית קראה לזירוז תוכנית קודמת למיזוג מלא, שעוכבה במשך שלוש שנים . שתי החברות יבקשו, ככל הנראה, ממחזיקי המניות לתמוך במיזוג באסיפות שלא מן המניין, ביוני או יולי.

הכסט ורון פולנק מתכוונות להשיג באמצעות המיזוג חיסכון בעלויות פיתוח תרופות, כדי להתחרות ביתר הצלחה בשוק התרופות העולמי המוערך ב-300 מיליארד דולר לשנה. הכסט, יצרנית תרופת האלרגיה אלגרה, ורון פולנק, יצרנית תרופת הסרטן טקסוטר, אינן יכולות להיאבק לבד בענקיות העולמיות דוגמת Merck האמריקנית.

אחד ממנהלי המסחר בחברת הברוקרים פרסקו בפריז אמר, כי המיזוג בין שתי החברות הוא "מיזוג של ענקים המיועד להסתיר את חולשותיהם הבסיסיות".

לחברה הממוזגת אבנטיס יהיו מכירות שנתיות של למעלה מ-20 מיליארד דולר. היא תהפוך לחברת התרופות הגדולה בעולם, ותעבור בכך את אסטרה-זנקה, שנוצרה ממיזוג בן 40 מיליארד דולר שהושלם באפריל.

הכסט תשיל מעצמה תחילה את חטיבת הכימיקלים שלה Celanese ואת חטיבת הפלסטיקה טיקונה. היא תחלק דיבידנד למחזיקי המניות ותקנה בחזרה כ-%10 ממניותיה כדי להביא את שוויה קרוב יותר לזה של רון פולנק. רון פולנק תנפיק 419 מיליון מניות חדשות, ותמיר אותן במניות הכסט הקיימות, ומבחינה טכנית "תבלע" בכך את הכסט.

בסיס החברה הממוזגת יהיה בשטרסבורג. על פי מחירי הסגירה ביום ו', היה ערך השוק של הכסט 25 מיליארד דולר, ושווי רון פולנק 17.4 מיליארד דולר