הכסט ורון פולנק שינו מבנה מיזוגן בלחץ כוויית פטרוליום, המחזיקה %24.5 בהכסט

בעלי הכסט יקבלו %53 ב"אבנטיס", חברת התרופות שתהיה הגדולה בעולם

מועצות המנהלים של חברות התרופות הכסט בגרמניה ורון פולנק בצרפת, הסכימו להאיץ את הטיפול בתכנית למיזוג ביניהן. על פי התכנית יקבלו בעלי מניות הכסט נתח שליטה בחברה הממוזגת, שתהיה חברת התרופות הגדולה בעולם.

התוכנית שונתה כדי לקבל את אישורה של בעלת המניות הגדולה ביותר של הכסט, כוויית פטרוליום, המחזיקה %24.5 מהחברה. מנכ"ל הכסט, יורגן דורמן, ועמיתו מרון פולנק, ז'אן רנה פורטו, שינו תוכנית קודמת ליצירת שותפות של 50-50 ולפרוס את המיזוג ששוויו 17 מיליארד דולר, על פני שלוש שנים.

על פי התוכנית החדשה עשויות כמה מחברות הכימיקלים של שתי הקבוצות להיכלל בחברה הממוזגת שלהן, אבנטיס, העשויה לעבור את אסטרה-זנקה כחברת התרופות הגדולה בעולם.

מניות הכסט עלו ב-0.18 אירו ל-42.98 אירו (46.09 דולר) בפרנקפורט. הכסט אמרה אתמול כי הנהלת החברה אישרה את התוכנית, אך הודעה סופית על האישור תימסר עד יום ו'. חברי המנהלים של שתי החברות נתנו למנכ"ליהם את הסמכות להשלים את ניסוח ההסכם ביניהם, במהלך שיסלול את הדרך ליצירת אבנטיס (בכפוף לאישור רוב מחזיקי המניות של הכסט).

על פי התוכנית החדשה, הכסט תשיל מעצמה את חטיבת הכימיקלים בתפזורת שלה, ואת חטיבת הפלסטיק, טיקונה, באוקטובר, ותחלק למחזיקי המניות דיבידנד, כדי להוריד מעט את מחיר מנייתה.

על פי מחירי השוק כיום, להכסט יש ערך שוק של 24.8 מיליארד אירו, רון פולנק שווה 17.12 מיליארד אירו. היחס בין שתי החברות במיזוג החדש חורג מה-50- 50 עליו הוכרז בדצמבר, ונותן לבעלי המניות של הכסט שליטה על כ-%53 מאוונטיס. רון פולנק מסרה באחרונה כי גם אם חלקה באבנטיס יהיה קטן מזה של הכסט, המבנה של אבנטיס ישקף את הגישה המקורית - "מיזוג של שווים".

מקור מקורב מסר ששתי החברות ימשיכו מהלך של המרת מניות בנובמבר, ויקימו חברה צרפתית חדשה, שבסיסה בשטרסבורג