הוועדה המחוזית ת"א אישרה תוכנית למתחם תעסוקה בשטח 400 אלף מ"ר באיזור ביצרון

היי-טק ומשרדים ישולבו במסחר ובילוי * אושרה תוכנית מתחם דיסקונט ביהודה הלוי-הרצל בת"א

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א אישרה תוכנית למתחם תעסוקה בשטח 400 אלף מ"ר על-פני 250 דונם, באיזור שכונת ביצרון במזרח ת"א. התוכנית מוקמת מזרחית לנתיבי איילון, מדרום לדרך השלום וצפונית לרח' יצחק שדה.

בשל מיקום התוכנית, בין נתיבי איילון במערב לשכונת מגורים צמודי קרקע ממזרח (שכונת ביצרון), העיקרון התכנוני הראשי הוא דירוג גובה הבינוי, ממגדלים של כ-50 קומות לאורך יגאל אלון עד 9 קומות בדופן המזרחית, לאורך רח' ההשכלה.

בשל מיקום המתחם ואופיו הייחודי, הכוונה היא להפכו לאיזור תעסוקה משולב במסחר, בתי קפה ופעילות רחוב. למתחם נגישות טובה למערכת הסעת המונים, קירבה למרכז עירוני, 7 מגרשי חנייה, מהם כמה גדולים במיוחד, ועוד.

המתחם מיועד כיום לתעשייה נקייה, היי-טק, משרדים וסוגי תעסוקה נוספים. מתוך המתחם ממומשים כ-200 אלף מ"ר. התוכניות העתידיות צופות קיבולת של כ-700 אלף מ"ר בסה"כ. מסמך המדיניות מרחיב את השימושים ומוסיף אופציה למגורים, שטחי ציבור, יוצר שטחים ציבוריים ופרטיים פתוחים, צירי הליכה ורכיבה על אופניים, כיכרות ופארק ציבורי.

כן ניתנה החלטה להפקיד את תוכנית אמקור, המשתרעת על שטח של 28.5 דונם, בתכנון ניב ושוורץ אדריכלים. השטח כיום פנוי לבנייה, לאחר הריסת המבנים הישנים של החברה במקום. התוכנית אושרה בהתאם למדיניות העירייה לאיזור התעסוקה ביצרון, אשר קובעת 450% בנייה לשטחים עיקריים.

עוד אישרה הוועדה המחוזית את תוכנית מתחם בנק דיסקונט, והחליטה להפקידה. התוכנית מתייחסת למתחם שבין הרחובות לילינבלום, יהודה הלוי והרצל. במתחם קיימים כיום 5 מבנים, מתוכם 4 מיועדים להריסה מתוקף תוכניות קודמות.

התוכנית קובעת שני מבנים לשימור, מבנים שיועדו בתוכניות קודמות להריסה, וכן הקמת בניין בגובה של עד 35 קומות. סה"כ מתוכננים שטחי בנייה עיקריים של 26 אלף מ"ר. מס' מקומות החניה בתוכנית הינו בהתאם למספר המאושר היום, 300 מקומות. התוכנית קובעת פיתוח המדרכות והרחובות הסובבים לטובת כלל הציבור, וכן פיתוח עירוני לאורך רח' הרצל.

התוכנית תואמת את מדיניות התכנון למע"ר רוטשילד, הקובעת עיבוי והגדלת זכויות הבנייה, תוך דגש לשימור המבנים ההיסטוריים ושילובם בבנייה מודרנית גבוהה. התוצאה היא יצירת מתחמי בנייה אסטטיים יעילים ובעלי יחוד חזותי עירוני המספק איכויות אורבניות.

התוכנית הוכנה על-ידי משרד מור אדריכלים, ויזמיה הם בנק דיסקונט וחברת משולם לוינשטיין, שתבנה על המגרש את בית המשרדים החדש של הבנק בהשקעה של 50 מיליון דולר (כולל המגרש), ותשכיר אותו לבנק ל-13 שנה ב-3 מיליון דולר לשנה, תשואה של 10%.

בניין ההנהלה הנוכחי ייהרס, וההנהלה תעבור בהדרגה לבניין החדש. כן ישופץ הבניין לשימור. לוינשטיין הסכימה לקנות את המגרש רק לאחר שהובטח לה מראש שדיסקונט ישכור את הבניין לטווח ארוך.