הבום של ענף שייט התענוגות מחייב את "התפוח הגדול" לשדרג מהותית את נמל הכניסה והטרמינל בברוקלין.
הענף מספק כ-3,300 מקומות עבודה, ופעילות כלכלית בהיקף של 600 מיליון דולר. המחזור התעשייתי של העיר צפוי להגיע בשנת 2014 לכ-1.2 מיליארד דולר, כך על פי חישובי הרשות לפיתוח כלכלי בניו יורק.
שתי החברות המובילות בענף, Norwegian Cruise Lines ו- Carnival Corp (קרניבל בבעלות משפחת אריסון ש.ק.), חתמו על מכתבי הצהרת כוונות, לפיהם ישלשלו לפחות 200 מיליון דולר בעמלות נמל, ויביאו לפחות 13 מילון נוסעים לעיר עד שנת 2017.
בראשית השנה, הצהירו ברשות לפיתוח כלכלי של ניו יורק, כי 50 מיליון דולר יושקעו בשלב ראשון בשדרוג התשתית הקיימת, בעיקר למקומות חנייה למוניות, למעליות ודרגנועים. שתי החברות עבדו עם מתכננים בעיריית ניו יורק על תוכנית אב, יחד עם הרשות לפיתוח כלכלי. התוכנית כוללת ארבע מעגנים חדשים לספינות נוסעים גדולות, שייבנו תוך ארבע שנים, עם אופציה לבניית מעגנים נוספים בעשור הבא.
כמו כן ייבנו טרמינלים חדשים לנוסעים נכנסים ויוצאים, וכן יושקעו משאבים רבים באמצעי בידוק ואבטחה מודרניים.
"הטרמינלים הקיימים לא עמדו בקצב התפתחות הענף בעשור האחרון", אמר נשיא הרשות לפיתוח כלכלי, אנדו אלפר. לדבריו, על מנת לשמר ולחזק את הענף, עלינו להשקיע משאבים בפיתוח ושדרוג התשתיות. למטרה זו הוא ציין, העירייה מעניקה הקלות מימון רבות.
ענף ספינות הנוסעים לא משפיע אך ורק על העיר ניו יורק. לאחרונה נשמעו קולות בניו ג'רזי השכנה, הבוחנת אפשרות להכשיר נמל מודרני לספינות נוסעים גם כן.
הרציף הקיים בניו יורק, הממוקם בין הרחובות 47 ו-53 לאורך נהר ההדסון, נבנה בין השנים 1932 ל-1935, ולא עבר שיפוצים מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.