"קרן הפנסיה מבטחים לא תיכנס למימון פרויקט הרכבת הקלה בת"א בשלב ההקמה, אלא תבחן השתלבות רק בשלבי התפעול, בהלוואות לטווח ארוך". כך אמר בשבוע שעבר יו"ר הקרן, שמואל סלבין, ביום עיון בנושא תשתיות לאומיות.
עם זאת אמר סלבין, כי אין לפסול על הסף מימון של פרויקטים בתחום התשתית הלאומית בשלבי ההקמה: "הכל שאלה של גודל הסיכון מול גודל התשואה".
לדבריו, מבנה שוק ההון צריך להתייצב על שלושה מקורות: מערכת הבנקאות, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה. הוא ציין, כי קרנות הפנסיה הן שחקן מרכזי, שרוצה ויכול להשקיע.
מנכ"ל חברת מעלות, דורית סלינגר, אמרה, כי להערכתה מימון פרויקטים בשלב ההקמה מתאים באופן טבעי רק למערכת הבנקאית, ושיתוף הגורמים המוסדיים יכול להיעשות לאחר שלב זה, תחת בקרה של הבנקים.
מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, דורון קלאוזנר, אמר, כי ישנו סימן שאלה גדול לגבי יכולת הבנקים לממן את פרויקט הרכבת הקלה בת"א. לדבריו, בפרויקט זה נדרש מאמץ משולב של בנקים זרים, גורמים מוסדיים ובינלאומיים על מנת להעמיד את המימון, בהיקף של 1.5 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.