"הבורגנים" ו"אהבה מעבר לפינה" - בין חמשת העולים לגמר פרס האקדמיה

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הודיעה על חמשת העולים לגמר ב-16 קטגוריות בתחרות ליוצרים ולתוכניות הטובים ביותר בתחום היצירה הטלוויזיונית הישראלית המקורית. טקס הענקת הפרסים יתקיים, זו הפעם השנייה, ב-2 ביוני, בהיכל פיס לתרבות ולאומנויות בפתח תקווה, וישודר על-ידי טלעד בערוץ 2.

האקדמיה היא עמותה הפועלת מזה 15 שנה ומונה כ-700 חברים מכל ענפי היצירה והעשייה הקולנועית והטלוויזיונית בישראל. האקדמיה מהווה ארגון מקביל לגופים דומים בארצות שונות בעולם והוקמה בהשראת האקדמיה של ארה"ב (הידועה בעיקר באחריותה על תחרות האוסקר).

בשנה שעברה החליטה הנהלת האקדמיה, כי יוצרים העוסקים בתחום הטלוויזיה ראויים לכבוד והכרה נפרדים בתחום פעילותם, במתכונת הדומה לטקס האמי האמריקני. הפרסים ניתנים על פי בחירתם של חברי האקדמיה. בתחרות, שנערכה בחודש מרץ 2004, התחרו דרמות לטלוויזיה, סדרות דרמטיות, סדרות קומיות-דרמטיות, סרטי טלוויזיה, סדרות תעודה, תוכניות אקטואליה וחדשות, תוכניות בידור, תוכניות אירוח, תוכניות תרבות ופנאי ותוכניות ילדים ונוער - בסך הכל יחולקו פרסים ב-16 קטגוריות.

בנוסף לפרסים בקטגוריות השונות, יוענקו בטקס גם פרס על מפעל חיים למפיק הוותיק חיים מלובן ופרס לאירוע טלוויזיוני בולט על פי בחירתה של הנהלת האקדמיה, שיינתן ליצירה התיעודית הישראלית המקורית.

שיטת השיפוט בתחרות בתחום הטלוויזיה מבוססת על אותם העקרונות המופעלים בתחום הקולנוע. עם תום תקופת הצפייה בתוכניות המועמדות, נערכה הצבעתם של כל חברי האקדמיה. הצבעת החברים היא אנונימית, והשתתפו בה חברים משני התחומים: הטלוויזיה והקולנוע.

בין המועמדים בקטגוריה הדרמה המקורית לטלוויזיה הטובה ביותר: "דברים שלא אמרתי לך"; "הללויה"; "קשר באדי"; "רינה ואריק לנצח" ו"שיווי משקל".

בקטגוריית סרט הטלוויזיה או המיני-סדרה הטובים ביותר התמודדו: "הייתה לי ילדות מאושרת"; "המסע הארוך"; "מכתוב"; "שתיקת הצופרים"; ו"תיאום כוונות".

על פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר התמודדו: "אהבה בשלכת"; "אהבה מעבר לפינה"; "הבורגנים" (עונה 3); "מעורב ירושלמי"; ו"פרנקו וספקטור".

על פרס הסדרה הקומית-דרמטית הטובה ביותר מתמודדים: "אחד העם אחד"; "אסתי המכוערת"; "ג'וני" (עונה 2); "מ.ק. 22"; ו"צימרים".

בקטגוריית סדרת התעודה הטובה ביותר התמודדו: "במדינת היהודים"; "האחים יונה"; "החבילה"; "עידן הגנרלים"; ו"שקט מצלמים".